• تمام اصول کابالا در فیلم‌های برجسته هالیوودی    :   این روزها تقریباً غیر ممکن است صفحه‌ای از روزنامه‌های آمریکایی را نگاه کنید و یک هنرمند یا فرد مشهور را با دست‌بند قرمز مخصوص کابالا نبینید. مغز متفکر بزرگِ ...
  • سازمانها و نهادهای صهیونیستی مسیحی    :   چه بسیار سازمان های مسیحی که فقط در شمای مسیحیت ظاهر می شوند و اهداف صهیونیست ها را دنبال می کنند و در بسیاری از بسیاری از صهیونیست  ها هم ...
  • هوش مصنوعی مؤنثی که سوپراستار سیطره صهیونیسم شد +تصاویر    :   در فیلم سینمایی فرا ماشین (EX Machina)، هوش مصنوعی ساخته شده «آوا» نام دارد که ...
  • چرا حضرت رسول صلی الله علیه و اله يهوديان «بني‌قريظه» را نبخشيدند    :   بنی قریظه چه کسانی بودند و جریان جنگ پیامبر (ص) با آنها چه بود؟ یهودیان بنی قریظه یهودیان مدینه سه گروه مشهور بودند: 1) بنى قینقاع، هم پیمان طایفه خزرج و در ...
  • چرا فیلم «فرزند خدا» توطئه یهود را افشا کرد؟    :   پیش از آنکه بحث در خصوص فیلم «فرزند خدا» را آغاز کنیم یادآوری این نکته مهم در خصوص روایات مسیحی - یهودی از افسانه مصلوب گردیدن مسیح (ع) لازم ...
  • آیا داروینیسم یک ایدئولوژی سوخته است؟    :   داروینیسم به مثابه یک ستون پارادایم مدرنیسم را سرپا نگه می‌دارد. نه به‌عنوان فرضیه‌ای علمی بلکه به‌عنوان یک ایدئولوژی به‌منزله یک دین در هدایت باورهای مردم در جهت ارزش‌های مدرنیته. ...
  • شبهاتی پیرامون مسجد جمکران

    در فضاي مجازي اينترنت، وبلاگي راه‌اندازي شده و در آن (۳۵ اشكال) به روايت حسن مثله‌ي جمكراني وارد كرده‌ است و نويسنده آن با صراحت، انتساب مسجد مقدس جمكران به امام زمان (عج) را رد كرده است.

    ۱۲ اشكال از اين اشكالات كه مهم‌ترين آن مي‌باشد در ذيل آمده است. خواهشمند است در صورت امكان جواب آنها را مرقوم فرماييد:
    ۱٫ در تمام منابعي كه روايت حسن مثله جمكراني نقل شده، منبع اوليه و اصلي اين روايت را كتابي بنام «مونس الحزين» نوشته ابن بابويه قمي مي‌دانند، در حالي كه هيچ‌يك از كتب فهرست و رجال براي براي ابن بابويه قمي كتابي بنام مونس‌الحزين ذكر نكرده‌اند و مرحوم محدث نوري در كتاب مستدرك الوسايل جلد سوم با صراحت اعلام مي‌كند: كه ابن بابويه قمي هرگز كتابي بنام مونس الحزين نداشته است…
    ۲٫ ابن بابويه قمي متوفاي ۳۸۱ است و داستان ملاقات حسن مثله جمكراني (همان‌طوركه در متن روايت تصريح شده) درسال۳۹۳ به وقوع پيوسته است. اينك اين سؤال پيش مي‌آيد كه: چگونه ابن بابويه واقعه‌اي را كه ۱۲ سال بعد از وفاتش رخ خواهد داد، را در كتابش نقل كرده است؟ و اين ادعا كه: شايد در نسخه‌برداري سبعه و ثلاثين را تسعه و ثلاثين نوشته باشند؛ تا زماني كه صرف ادعا باشد و با دليل و شواهد و قرائن و مؤيداتي همراه نباشد مردود است.

    ۳٫ حسن مثله ادعا مي‌كند: امام زمان به من نيابت داده كه زمين حسن مسلم را از تصرفش خارج نموده و عايدات ۵ سال كشت و زرع را از او هم بگيرم و در اين مكان مسجد بسازم. سؤال: توقيعي را كه صريحاً ادعاي رويت در زمان غيبت كبري را نفي كرده؛ با ادعاي نيابت حسن مثله چگونه توجيه مي‌كنيد؟
    ۴٫ طبق مبنايي كه «راوي هر روايتي بايد شناخته شده و مورد تأييد كتب رجال باشد»، اين سؤال پيش مي‌آيد كه (غير از كتاب مونس الحزين كه وجود خارجي ندارد)؛ در چه كتابي و توسط چه شخصيتي حسن مثله‌ي جمكراني توثيق شده است؟
    ۵٫ طبق حديثي كه مي‌فرمايد: «من احيا ارضاً ميتةً فهي له»؛ حسن مثله جمكراني؛ مالك زميني كه احياكرده بايد شناخته شود. پس چرا برخلاف مبناي فقهي زمين او تصرف غاصبانه مي‌شود؟آيا امام زمان برخلاف موازين شرعي عمل مي‌كند؟
    ۶٫ اگر اين مكان آن قدر مقدس است كه ثواب نمازخواندن در آن فوق نماز در مسجدالنبي و مسجدالحرام است و همانند نمازخواندن در بيت العتيق است، پس چرا رسول خدا(ص)وائمه‌ي هدي (ع) درباره‌ي فضيلت نماز در چنين مكان مقدسي چيزي نگفته‌اند و چرا وقتي حضرت علي (ع) بر ايران حكومت مي‌كرد به والي خود دستور نداد در اين مكان شريف مسجد بسازد؟
    ۷٫ در متن حديث حسن مثله از قول امام نقل مي‌كند كه: عايدات پنج سال كشت و زرع را از حسن مسلم بگير و در اين مكان مسجد بساز. در حالي كه در مباني فقهي گفته شده:« الزرع للزارع ولو كان غاصباً». مالك زمين مغصوبه حق اجرت زمين مغصوبه را دارد، نه تمام عايدات آن را؟
    ۸٫ در متن روايت است كه امام مي‌فرمايد: به حسن مسلم بگو: پنج سال است داري در اين زمين كشت و زرع مي‌كني و من غله ‌و محصولت را تخريب مي‌كنم. باز آمدي اين‌جا كشت و زرع كردي؟ سؤال اين است كه اگر اين محصول مال حسن مسلم است تخريب آن ظالمانه است و اگر مال خود امام زمان است تخريب آن اسراف و جاهلانه و خلاف شرع است و از همه مهم‌تر آن كه امام زماني كه تمام محصول ۵ ساله را تخريب كرده است، ديگر چه حقي به گردن مالك دارد كه بگويد عايدات و غله‌ي اين پنج سال را بده تا با آن مسجد بسازيم؟
    ۹٫ امام مي‌فرمايد: به حسن مسلم بگو «به خاطر اين كه اين زمين را غصب كردي دو تا پسرهايت جوانمرگ شدند و تو هنوز عبرت نگرفتي و دوباره آمدي و در زمين من كشت و زرع كردي»؟ اينك اين سؤال پيش مي‌آيد كه: چرا كساني كه آن سرزمين پهناور وآباد فدك را غصب كردند پسرشان جوانمرگ نشد اما اين كشاورز بدبخت جمكراني با كشاورزي روي اين چهارمتر زمين موات جمكران به اين مصيبت دچار شد؟
    ۱۰٫ مسجد النبي كه زمينش ملك شخصي پيامبر (ص) بوده و به گفته پيامبر باغي است از باغ‌هاي بهشت است و هم‌اكنون مدفن رسول خداست، مسجدي كه بيش از ده سال پيش‌نماز آن رسول خدا وعلي مرتضي عليهماالسلام بوده وبيش از دويست سال عبادتگاه ائمه‌ي اطهار بوده و … چرا ثواب فضيلت نمازخواندن در چنين مسجد با شرافتي (طبق حديث رسول خدابيش از هزار برابر يعني) يك درصد مسجدالحرام است؟ اما نماز در مسجد جمكران؛ معادل نماز در بيت العتيق است و مافوق مسجد الحرام و حدود صد برابر مسجد النبي است؟
    ۱۱٫ چرا امام به حسن مثله مي‌گويد: گوسفندي با اين مشخصات در گله جعفر كاشاني است. آن را خريداري كن. پول آن را از اهالي جمكران بگير و اگر پول آن را ندادند، خودت پول آن را بده. در حالي كه وقتي حسن مثله اقدام به خريد گوسفند مي‌كند معلوم مي‌شود اين گوسفند تازه از زير ساق عرش الهي به گله جعفر كاشاني هبوط كرده و مالكي ندارد و در عمل براي تهيه آن نيازي به تهيه پول نبوده كه امام زمان به فكر تهيه پول خريد آن باشد؟
    ۱۲٫ امام به حسن مثله دستور مي‌دهد: گوسفند را فردا شب در همين مكان (مكان مسجد جمكران) ذبح كند. اينك اين سؤال پيش مي‌آيد كه با وجود آن همه رواياتي كه: از ذبح گوسفند در شب نهي مي‌كرده، چرا امام بر خلاف نهي شارع چنين دستوري مي‌دهد؟
    حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی در پاسخ فرمودند :

    با تشكر و تقدير فراوان از توجه جنابعالي به تحكيم اساس ايمان افراد، مخصوصاً نسل جوان كه شور و شوق آنها به امور ولائي مخصوصاً ولايت حضرت بقية الله مولانا المهدي ارواح العالمين له الفدا روز به‌روز بيشتر مي‌شود، در جواب مشروحه علي رغم مشاغل و وظايف متراكم، اشعار مي‌دارد:
    مسجد مقدس جمكران از مشاهد شريفه و مقامات مشرفه به‌شرف انتساب به حضرت بقية الله مولانا المهدي ارواح العالمين له الفدا مي‌باشد و علاوه بر حكايت معروفه از حسن مثله جمكراني، شواهد و كرامات و بعض تشرفات نيز بطور خاص اين انتساب را اثبات مي‌نمايد.
    لذا ترديد در مضمون حكايت حسن مثله بي‌مورد است و اشكالات و شبهه‌ها ضعيف است و ايرادسازي و اشكال‌پردازي تا حد ۳۵ اشكال، دعوائي غريب است و آن را نمي‌توان ساده و بدون غرض شمرد، مخصوصاً دشمنان و منكران مهدويت كه مي‌بينند روز بروز بر ظهور و جلوه و اقبال مردم به حضور و عبادت در اين مسجد افزوده مي‌شود و از مراكز مهم احياء امر اهل بيت عليهم‌السلام و افشاء بطلان مدعيان مهدويت، خصوصاً فرقه بابي‌گري و بهائي‌گري است كه چون در برابر اين توجه عمومي محكوم و بر انزوا و انقراضشان افزوده مي‌شود، به‌دست و پا افتاده و اشكال‌پردازي و شبهه‌سازي مي‌نمايند. چنان‌كه شنيده‌ام يكي از دستوراتي كه به بهائي‌ها داده شده، اين است كه برنامه‌هاي جشن نيمه شعبان را مخصوصاً در مسجد جمكران -كه بايد نمايش خلوص و توحيد و بندگي و تعفف و پرهيز از مناهي و ملاهي باشد- به برنامه‌هاي لهوي و پاي‌كوبي و دست‌زدن آلوده سازند.
    از سستي و ضعف اين اشكالات دوازده‌گانه، سستي بقيه اشكالات هم معلوم مي‌شود. اينك جواب به اين ۱۲ شبهه:
    ۱٫ تشكيك در وجود كتابي به نام (مونس الحزين في معرفة الحق و اليقين) با توجه به اينكه در تاريخ قم، واقعه را از كتاب مونس الحزين كه از مصنفات صدوق عليه‌الرحمة است نقل نموده، براي اثبات وجود چنين كتابي از صدوق عليه الرحمة كافي است.
    و مجرد اينكه مرحوم حاجي نوري به آن دست نيافته، مجوز نفي آن نيست. ايشان و غير ايشان به مصنفاتي ديگر از صدوق هم دست نيافته‌اند، مثلاً كتاب مدينةالعلم ايشان در كجا است و چرا در يك كتابخانه، نسخه‌اي از آن نيست؟ عدم اطلاع بعد از هزار سال دليل بر عدم و رد قول شخصي كه معاصر صدوق بوده است نمي‌شود. اصلاً اين خلاف سيره عقلا است كه عدم اطلاع شخصي را در قبال دعواي اطلاع شخص ديگر قرار دهيم و معارض فرض كنيم. معلوم است كتاب (مونس الحزين في معرفة الحق و اليقين) – چنان‌كه از اسمش معلوم است- كتابي مهم در اصول دين و مورد مراجعه علماء بوده است.
    مرحوم حاجي نوري كه خود اين حكايت را در النجم الثاقب و جنةالمأوي نقل نموده است به آن اعتماد و احتجاج كرده است، چگونه مي‌گويد: ابن بابويه هرگز كتابي بنام مونس الحزين نداشته است. ظاهر اين است كه قبل از اطلاع او از تاريخ قم بوده است. به هر حال اين موضوع كه اصل اين حكايت در كتاب‌هاي معتبر پيشينيان و قدماء علماء قم نقل شده انكارناپذير است و عدم وجود آن در عصر ما و متأخرين مثل عدم وجود صدها و بيشتر كتاب از محدثين، دليل بر عدم وجود آنها نيست.
    ۲٫ راجع به اشتباهي كه در تاريخ وقوع اين واقعه ديده مي‌شود امر بعيدي نيست. نظائر آن متعدد ديده مي‌شود و شاهد اشتباه، همان تاريخ وفات صدوق است. برداشت اهل نظر از اين اشتباه، اخذ به همان تاريخ صحيح است، نه رد اصل خبر و حكايت.
    ۳٫ راجع به توقيع شريف مفصل جواب داده‌ايم كه مقصود از آن اعلام وقوع غيبت كبري و ختم نيابت خاصه است و نه نفي ديدار و تشرف علي سبيل الاتفاق.
    ۴٫ حسن مثله جمكراني چنان‌كه از متن حكايت استفاده مي‌شود متهم به كذب و افتراء نشده و ادعاء او مقبول واقع شده و مسجد در اين مكان بنا شده است و از آن زمان تا حال مسجد برقرار بوده است.
    ۵٫ اشكال‌كننده خودش را در موضعي قرار مي‌دهد كه از سابقه زمين اين مسجد و اينكه محياة بوده يا ممات و يد حسن مثله بر آن بر حسب احياء شخص خودش بوده است، اطلاع كافي دارد و اسناد زمين را در اختيار دارد و بنابراين تصرف حسن مثله در آن به موجب احياء بوده است و امام زمان عليه السلام مورد سؤال واقع مي‌شود كه چرا بر خلاف مبناي فقهي، تصرف احياء‌كننده زمين را تصرف غير مالك شمرده‌اند، در حالي كه از حكايت معلوم است كه زمين ملك شخصي نبوده و ظاهراً وقف بوده و در بين مردم هم اين سابقه مطرح بوده است.
    ۶٫ اين ايراد بسيار عجيب است؛ اولاً ثواب‌هاي كلان در مورد مستحبات بسيار است و باب وسيعي است و به مسأله تفضل حضرت احديّت عز اسمه ارتباط دارد كه الله اعلم حيث يجعل عناياته و لايسئل عما يفعل و هم يسألون. تبليغ احكام به وسيله شخص حضرت رسول صلي الله عليه و آله و آنچه مربوط به اصول و اساس دين بود انجام گرفت و در بسياري از فروع ائمه طاهرين عليهم‌السلام بين آن حضرت و مردم واسطه تبليغ بودند كه در طي حدود سه قرن انجام شد. مي‌گويد: چرا وقتي حضرت امير المؤمنين عليه‌السلام بر ايران حكومت مي‌كرد به والي خود دستور نداد كه در اين مكان شريف مسجد بسازد، مثل اين است كه اصلاً از تاريخ بي‌اطلاع هستند و نمي‌دانند كه اميرالمؤمنين عليه السلام در مركز حكومت اسلامي با چه مشكلات و معارضاني روبرو بود و چه تكاليف بسيار سنگيني بر دوش آن حضرت بود كه نوبت به ايران و جمكران و مسجد جمكران نمي‌رسيد. او بايد تا حدي كه ممكن بود در مكه و مدينه، بدعت‌ها و تحريفاتي را كه واقع شده بود از ميان بردارد و مردم را به اسلام ناب بازگرداند، اما نگذاشتند. جنگ جمل و صفين و خوارج نهروان و ناكثين و قاسطين و مارقين، طلحه و زبير و عايشه و معاويه و خوارج، راه را بر سر اصلاحات و اقدامات آن حضرت بستند؛ وضع طوري بود كه فرمود: لو قد استوت قدماي من هذه المداحض لغيرت اشياء.
    مي‌گويند: چرا به ايران نپرداخت و چرا در جمكران در اين مكان مسجد نساخت. تعجب است اين چه استبعاداتي است كه با آن، كسي قداست مسجد جمكران را نفي نمايد.
    برخي ناآگاهان شبيه اين چراها را نسبت به شخص حضرت ختمي مرتبت صلي الله عليه و آله بلكه نسبت به خداوند متعال هم مي‌گويند و بالاخره در تكوينيات هم مي‌گويند.
    ۷٫ عايدات پنج‌ساله كشت و زرع زمين، همان اجرة المثل زمين است كه بايد حسن مسلم بپردازد؛ چه زراعتي شده باشد و چه نشده باشد و با مسأله الزرع للزارع معارضه ندارد.
    ۸٫ در مسأله تخريب زراعت، مقصود مباشرت شخص حضرت در تخريب نيست و ظاهراً مقصود، بيان اثر وضعي كار او است كه با اشتغال ذمه او به مال الاجارة زمين منافات ندارد و يا تخريب ظالمانه باشد. انصافاً اين بررسي‌ها بسيار عوامانه است.
    ۹٫ اين ايراد هم مثل ايراد هشتم عاميانه است. مسأله آثار وضعي اعمال از مسائل دقيقي است كه احاطه بر تمام آن براي بشر فراهم نمي‌شود. بسا مواردي كه در نظر ظاهربين، تبعيض است و در واقع، لازم خصوص آن عمل است. بسا در يك مورد، يك فرد مؤمن مبتلا به مرگ فرزند مصداق هر كه در اين بزم مقرب‌تر است مي‌شود، در حالي‌كه فردي با داشتن فرزندان متعدد و اعمال زشت زحمتي نمي‌بيند و مصداق “انما نملي لهم” مي‌باشد.
    در اينجا شرايط و مقتضيات خاص است كه بسا مي‌شود آنچه در ظاهر ضرر ديده مي‌شود خير واقعي است و اين بحث با بحث ما از دو مقوله است.
    ۱۰٫ مسأله ثواب و عقاب نيز از اسرار و پر از نكته‌ها و جوانب است و گاه ممكن است ثواب متعارف يك عمل مستحب از عمل واجب بيشتر باشد يا از اين جهت كه وجوب آن مانع دارد يا از آن جهت كه واجب بواسطه ذات خودش مورد رغبت مردم است ولي مستحب چنان نيست بلكه بايد با تشويق و بيان ثواب، اشخاص را به آن شايق نمود. به هر حال مقوله‌ها را نبايد مخلوط كرد تا بررسي‌ها دقيق و از روي معرفت انجام شود.
    ۱۱٫ اينكه اين گوسفند از زير ساق عرش الهي به گله جعفر كاشاني هبوط كرده در حكايت نيست، اما اصل دستور در حكايت آمده است و ظاهراً دستور صوري است و يا امر به آمادگي براي خريداري است، نظير اوامر امتحانيه يا امر به‌مقدمات، مثل داستان امر خدا به حضرت ابراهيم خليل در ذبح فرزندش حضرت اسماعيل.
    ۱۲٫ جواب آن واضح است. كراهت در مستحبات معنايش كمتر بودن ثواب است. گوسفند صدقه را اگر روز ذبح كنند ثواب دارد، ولي ذبح آن در شب ثوابش كمتر است و اگر مصلحت مهمتري ‌باشد، جبران آن كمبود مي‌شود. بلي، در ذبح گوسفندي كه براي صدقه نباشد، مثل آن‌كه براي فروش گوشت آن يا مصرف شخصي باشد كه فعلي مباح است، شب كراهت دارد و ارشادي است كه ممكن است از اين جهت باشد كه اگر براي مصرف شخصي در شب نيست، حيوان را نيازارند تا خواب و استراحت كند.
    در پايان تذكر مي‌دهم كه اينگونه ايرادسازي در روايات و حكايات، موجب وهن و ضعف صدور روايت و حكايت نمي‌شود و تسليم مؤمنان را ضعيف نمي‌سازد.
    جعلنا الله و اياكم من مواليه و من المنتظرين لظهوره و عجل الله فرجه و سهل مخرجه. و السلام عليكم و رحمة‌الله
    لطف‌الله صافي/شعبان‌المعظم۱۴۳۲

    از صفحه ما در آپارات ديدن كنيد

    مطالب مرتبط :

    مخوف‎ترین سازمان غذایی دنیا

    تاريخچه شرکت مخوف مونسانتوشرکت مونسانتو بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده بذر(بويژه ذرت) و آفت‌کشهای تراریخته است. تراريخته يعني محصولاتي كه به‌طور ژنتيکي اصلاح شده‌اند. وب‌سايت شرکت مونسانتو اين شرکت در سال 1901 در ميسوري توسط جان فرانسيس کوييني(John Francis Queeny)، کارمند صنايع داروسازي تاسيس شد. او آغاز کار را با پول خود و سرمايه يک توزيع‌کننده نوشابه‌هاي گازدار شروع کرد. نام شرکت ... مطلب کامل

    مرگ های بیوتروریستی در آخرالزمان

    در سال ها و قرون بعد، از این ابزار در جنگ ها و رقابت های سیاسی و نظامی سوء استفاده شد. یکی از اولین گزارش ها دربارۀ قرن ششم پیش از میلاد است. وقتی که آشوریان چاه ها و مزارع دشمنان خود را با سم ارگوت که بر روی گندم سیاه (چاودار) تولید شده بود، مسموم کردند. سوء استفاده از این بیماری ها در دورۀ ما نامش بیوتروریسم شد. در ... مطلب کامل

    مرگ های بیوتروریستی در آخرالزمان

    پاسخ اجمالی 1. گرچه نمی‌توانیم ادعا کنیم که در زمانی، این تعداد افرادی که هر کدام باید بخش مهمی از جامعه اسلامی زمان ظهور را مدیریت کنند، وجود داشته اما امام غایب(ع) ظهور نکرده‌اند، اما با این وجود، شرط تکمیل تعداد 313 نفر انسان لایق در سپاه امام زمان(عج)، شرط لازم است نه کافی؛ ... مطلب کامل

    مرگ های بیوتروریستی در آخرالزمان

    حضرت آیت ‌الله بهجت (ره) این عالم الهی در موارد بسیاری، برای رهایی از خصلت ‌های نکوهیده، سفارش به ذکر صلوات می ‌کردند؛ از جمله برای از بین رفتن عصبانیت می ‌فرمود: «با عقیده کامل، زیاد صلوات بفرستد». عقیق: به مناسبت سالگشت رحلت آن عالم وارسته و مرجع تقلید شیعه فواید ذکر شریف صلوات را از منظر روایات حضرات معصومین و سخنان و توصیه های آیت الله العظمی بهجت منتشر ... مطلب کامل

    صنعت پولساز تحمیق جامعه

    زندگی بشر بر روی کره خاکی توامان با پیشرفت و نوآوری شده است. پیشرفتی که برای ادامه حیات انسان ملزوم مفروض می شود. از زمان انقلاب صنعتی در قرن 17 میلادی تا به امروز، اختراعات و کشفیات جدید، هریک تحولات عمده ای در عرصه های مختلف زندگی ایجاد کرده اند. تولید نیروی محرکه از قدرت بخار، برق، تلفن، ماشین های بنزین سوز و عصر ارتباطات و دیجیتال، دنیاهای متفاوتی رقم ... مطلب کامل

    دعا به تنهایی کافی نیست، برای اصلاح و احیای جامعه قیام کنید

    بسم الله الرحمن الرحیم از اینجا دانلود کنید  مطلب کامل

    بناست کسی بیاید و ما را نجات دهد!!؟؟

    در گفتارهای پیشین به معرفی نگاه عامیانه و برخی آثار سوء آن پرداخته شد. از این بخش، برخی از مهمترین انواع نگاه عامیانه معرفی می‌شود. اولین نگاه عامیانه‌ای که به معرفی آن پرداخته شده، «قیامی خارج از سنن الهی» است. نوع اول نگاه عامیانه: «قیامی خارج از سنن الهی» وقتی متوجه آثار سوء به وجود آمدن نگاه عامیانه در موضوع انتظار و اهمیت جدا کردن این نگاه‌های عامیانه از موضوع شریف انتظار ... مطلب کامل

    بناست کسی بیاید و ما را نجات دهد!!؟؟

    بداء (به فتح باء) از نظر لغوی یعنی ظاهر شدن ، هویدا شدن و پدید آمدن رأی دیگری در کاری یاامری ، « ثمّ بدا لهم من بعد ما رأوا الآیات لیسجنّنه حتی حین » سپس بعد از این که نشانه های برائت ساحت یوسف (علیه السلام) از آن بهتان برآنان آشکارگردید رأی شان براین برگشت که او را برای مدتی به زندان افکنند .(یوسف:۳۵) چنین امری (تبدل رأی) ... مطلب کامل

    بناست کسی بیاید و ما را نجات دهد!!؟؟

    توسط این جبهۀ ائتلاف صلیبی، صهیونی رویارویی جدیدی، تحت عنوان نبرد بیوتکنولوژیکی سازمان داده شده است که طی آن، انعدام نژادهای بشری ای که پست و بی ارزش می خوانندشان، با هدف ایجاد نژاد برتر در قالب اقدامات متنوعی تحت پوشش سناریوها و پروژه های دارویی و غذایی برنامه ریزی شده و به اجرا گذارده می شود. این گروه اقدامات، در کمال آرامش و بدون اینکه صدای اعتراض جدی ... مطلب کامل

    بناست کسی بیاید و ما را نجات دهد!!؟؟

    به گزارش مشرق، گسترش روزافزون خدمات اینترنت و زمان زیادی که افراد به طور روزانه در فضای مجازی می‌گذرانند، مشکلات و بیماری‌های متعدد جسمی و روانی به همراه داشته است که در زیر به معرفی ده نمونه از شایع‌ترین آن‌ها می‌پردازیم. ۱۰- خستگی چشم  هنگامی که از چشمانتان زیاد استفاده می‌کنید، خسته می‌شوند. بنابراینجای تعجبی نیست که هنگامی که برای ساعت‌های طولانی به صفحة نمایشگر رایانه خیره می‌مانید، ... مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    افتخار می کنیم که خادمان حضرت مهدی ارواحنا فداه باشیم

    و با این افتخار زنده ایم

    و با این افتخار خواهیم مُرد

    تمام حقوق این سایت برای © 2017 پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی عجل الله فرجه الشریف. محفوظ است.