پایگاه امام مهدی عج

امروز : شنبه۲۹. آذر ۱۳۹۳ مصادف با 27. صفر 1436
 
 
Developed by JoomVision.com

قیمت سیب زمینی مهمتر از ظهور است!؟

آیا نوع زندگیمان امام زمانی است یا بعبارتی دیگر امام زمان پسند هست؟ آیا نوع معاشرت های ما طوری هست که امام زمان هم وارد مجلسمان شوند، همنشین...

قیمت سیب زمینی مهمتر از ظهور است!؟

گفتگوی اختصاصی با معصومین 5

طی گفتگوی گذشته به بیان آثار شناخت امام پرداخته شد و آثاری چون «هدایت از گمراهی»، «قبولی اعمال»، «بالارفتن مرتبه»...

گفتگوی اختصاصی با معصومین 5

گفتگوی اختصاصی با معصومین (4)

بسم الله الرحمن الرحیم گفتگوی اختصاصی با معصومین (قسمت چهارم) متن چهارمین گفتگوی اختصاصی با حضرات معصومین علیهم السلام نیز هم اکنون آماده...

گفتگوی اختصاصی با معصومین (4)

هولوکاست در قرآن ؟!

همه ما با شنيدن واژه هولوكاست ماجراي ساختگي  القاء شده توسط يهود را به ياد مي آوريم.هيچكس حتي حق تحقيق در مورد چرائي اين ماجرا را نيز ندارد.محققين...

هولوکاست در قرآن ؟!

هشدار بسیار مهم امام رضا علیه السلام

«برخي از کساني که مودّت و دوستي ما اهل‏بيت را دستاويز ساخته ‏اند، زيان و فتنه‏ انگيزي‏شان بر شيعيان ما از دجّال بيشتر است». پرسيدند : اي فرزند...

هشدار بسیار مهم امام رضا علیه السلام

گفت و گوی اختصاصی با معصومین (3)

بسم الله الرحمن الرحیم.سلام علیکم ! سومین گفت و گوی صمیمی با حضرات معصومین علیهم السلام را از نظر می گذرانید. امیدوارم که مورد عنایت و رضایت...

گفت و گوی اختصاصی با معصومین (3)
Developed by JoomVision.com
نشانه ای از سال ظهور حضرت مهدی

نشانه ای از سال ظهور حضرت مهدی 

در روایتی از امام صادق عليه السلام بنا به نقل شيخ مفيد، آمده است: لا يخرج القائم الا في وتر من السنين سنه احدي او ثلاث او خمس او سبع او تسع: قائم (عليه السلام) خروج نمي کند مگر در سالهاي فرد

ادامه مطلب...

مرگ سُـــرخ

مرگ سُـــرخ 

در روايات فراواني گفته شده است: درآستانه ظهور جنگ‏هاي خونين‏ فراواني رخ خواهد داد که جمعيت بسياري از مردم به قتل خواهند رسيد. از اين مرگ به عنوان «مرگ سرخ» ياد شده است.حضرت علي‏ عليه السلام در اين باره فرمود:

ادامه مطلب...

خروج دابة الارض قبل از قیامت و یا اشراط الساعة

خروج دابة الارض قبل از قیامت و یا اشراط الساعة 

«خُروج دابةالارض» به معناي بيرون آمدن جنبنده از زمين‏است. اين‏پديده هم در روايات شيعه و هم در روايات اهل سنّت، مورد اشاره قرار گرفته و از آن به عنوان «اَشراط السّاعة» و يکي از نشانه‏هاي نزديک شدن قيامت ياد شده است. [1] .آنچه...

ادامه مطلب...

خروج خراساني

خروج خراساني 

در برخي از روايات «خروج خراساني» به عنوان يکي از نشانه ‏هاي ظهور بيان شده است. اگر چه در اين روايات به روشني او معرفي نشده است؛ ولي برخي او را مردي از بني‏تميم دانسته‏اند. [1] .اغلب رواياتي که نام او را برده‏اند، از خراساني...

ادامه مطلب...

خروج سيد حسني

خروج سيد حسني 

از جمله نشانه‏هاي ظهور «خروج سيد حسني» از طرف ديلم است. درباره شخصيت سيد حسني در روايات سخني نيامده، ولي رواياتي که سخن از خروج و کشته شدن او دارد تا حدودي به معرفي او پرداخته است.علامه مجلسي ‏رحمه الله گفته است: در حديث مفضل...

ادامه مطلب...

خروج عوف سلمي

خروج عوف سلمي  

يکي از نشانه‏هاي ظهور، خروج مردي به نام عوف سلمي از سمرقند است. وقتي به امام سجادعليه السلام گفته شد، ظهور حضرت مهدي‏عليه السلام را توصيف و دلايل و نشانه‏هاي آن را ذکر فرماييد، حضرت فرمود: «قبل از ظهور او، خروج مردي خواهد...

ادامه مطلب...

خروج شيصباني

خروج شيصباني 

مراد از «شيصباني» در روايات اهل بيت‏عليهم السلام، مردي از بني عباس و يا مردي دشمن اهل بيت‏عليهم السلام است؛ زيرا امامان‏عليهم السلام بني عباس را به بني شيصبان تعبير مي‏کردند و آن نام مردي بدکردار يا گمنامي [1]  است و آن بزرگواران...

ادامه مطلب...

خروج شعيب بن صالح

خروج شعيب بن صالح  

يکي از نشانه‏هاي ظهور، خروج مردي به نام شعيب بن صالح در سمرقند و يا نيشابور است. شيخ طوسي‏رحمه الله خروج او را به نقل از امام سجادعليه السلام اين گونه بيان کرده است: «خروج شعيب بن صالح پس از عوف سلمي و قبل از خروج سفياني است»....

ادامه مطلب...

Pre 1 2 3 4 5 6 7 8 Next

 
 
 
 
محل کنونی شما: ادعیه و زیارات ادعیه نماز استغاثه به امام زمان(ع)
 
 

نماز استغاثه به امام زمان(ع)

نامه الکترونیکچاپPDF

سیّد علی خان(ره) در «الکلم الطّیب» می‌گوید: این، استغاثه به امام زمان(ع)، هرجا باشی دو رکعت نماز با حمد و سوره به جای آور، آنگاه رو به قبله زیر آسمان بایست و بگو:

 

«سلام الله الکامل التّامّ الشّامل العامّ، و صلواته الدّائمة و برکاته القائمة التّامّة، علی حجّة الله و ولیّه فی أرضه و بلاده، و خلیفته علی خلقه و عباده، و سلالة النّوّة، و بقیّة العترة و الصّفوة،

صاحب الزّمان، و مظهر الایمان، و ملقّن أحکام القرآن، و مطهّر الأرض و ناشر العدل فی الطّول و العرض، و الحجّة القائم المهدیّ، الإمام المنتظر المرضیّ، و ابن الأئمّة الطّاهرین، الوصیّ بن الأوصیاء المرضیّین، الهادی المعصوم بن الأئمّة الهداة المعصومین.

السّلام علیک یا معزّ المؤمنین المستضعفین، السّلام علیک یا مذلّ الکافرین المتکبّرین الظّالمین. السّلام علیک یا مذلّ الکافرین المتکبّرین الظّالمین. السّلام علیک یا مولای یا صاحب الزّمان، السّلام علیک یابن رسول الله، السّلام علیک یابن أمیر المؤمنین، السّلام علیک یابن فاطمة الزّهراء سیّدة نساء العالمین.

السّلام علیک یابن الأئمّة الحجج المعصومین و الإمام علی الخلق أجمعین، السّلام علیک یا مولای سلام مخلصٍ لک فی الولایة.

أشهد أنّک الإمام المهدیّ قولاً وفعلاً، وأنت الّذی تملأ الأرض قسطاًو عدلاً، بعد ما ملئت جوراً و ظلماً فعجّل الله فرجک، و سهّل مخرجک، و قرّب زمانک، و کثّر أنصارک و أعوانک، و أنجز لک ما وعدک، فهو أصدق القائلین «و نرید أن نمنّ علی الّذین استضعفوا فی الأرض و نجعلهم أئمّةً و نجعلهم الوارثین».۱

یا مولای یا صاحب الزّمان، یابن رسول الله، حاجتی کذا و کذا، فاشفع لی فی نجاحها، فقد توجّهت إلیک بحاجتی، لعلمی أنّ لک عند الله شفاعةً مقبولةً، و مقاماً محموداً، فبحقّ من اختصّکم بأمره، و ارتضاکم لسرّه، و باشّأن الّذی لکم عند الله بینکم و بینه، سل الله تعالی فی نجح طلبتی، و إجابة دعوتی، و کشف کربتی؛

سلام کامل، تمام، شامل و عامّ خداوند و درودهای همیشگی و برکات پاینده و کامل خدا، بر حجّت خدا و ولیّ او بر روی زمین و شهرهای او و جانشین او بر آفریدگان او و بندگانش و بر نسل پاک نبوّت و باقی ماندة عترت و برگزیدگان، حضرت صاحب‌الزّمان و آشکار کنندة ایمان و آموزنده و تعلیم‌گر احکام قرآن و پاک‌کنندة زمین و نشردهندة عدل در طول و عرض (جهان) و حجّت قائم مهدی، امام منتظر پسندیده و فرزند پیشوایان پاک، وصی که فرزند اوصیای پسندیده است، راهنمای معصومی که فرزند امامان هدایت‌گر معصوم است.

سلام بر تو ای عزّت‌بخش مؤمنانی که آنها را ضعیف شمرده و به ناتوانی وا داشته‌اند، سلام بر تو ای خوارکنندة کافران متکبّر ستمگر؛ سلام بر تو ای مولای من، ای صاحب الزّمان؛ سلام بر تو ای فرزند رسول خدا؛ سلام بر تو ای فرزند امیرمؤمنان؛ سلام بر تو ای فرزند فاطمة زهرا سرور زنان جهانیان.

سلام بر تو ای فرزند امامان که حجّت‌های معصوم بودند و ای رهبر و پیشوای تمام خلایق؛ سلام بر تو ای مولای من؛ سلام کسی که در ولایت برای تو اخلاص دارد (تنها ولایت و محبّت تو را دارد).

شهادت می‌دهم که همانا تو پیشوای هدایت شده و هدایت‌گری از جهت گفتار و کردار و تو همان کسی هستی که زمین را از عدل و داد پر خواهی کرد بعد از آنکه از جور و ستم پر شده باشد؛ پس خدا در ظهورت تعجیل کند و خروجت را آسان و زمان ظهورت را نزدیک نماید و یاران و یاوران تو را زیاد گرداند و به آنچه به تو وعده داده است وفا کند، که او راستگوترین سخنگویان است (آنجا که می‌فرماید:) «می‌خواهیم بر اهل ایمانی که در زمین ضعیف شمرده شده‌اند منّت گذاشته، ایشان را پیشوایان خلق و وارثان زمین قرار دهیم».

ای مولای من ای صاحب الزّمان، ای فرزند رسول خدا؛ حاجتم چنین و چنان است [و به جای «کذا و کذا» حاجت خود را ذکر نماید]، تو در مورد بر آورده شدن آن برای من (در پیشگاه خدا) شفاعت کن، که من به شما برای رفع حاجتم روی آورده‌ام؛ چون می‌دانم که شما را به امر خودش اختصاص داد و برای اسرار خود برگزید و به آن شأن و مقامی که نزد خدا برای شما است و ارتباطی که میان شما و اوست از خدا بخواهید که خواسته‌هایم را برآورده ساخته، دعایم را مستجاب گرداند و اندوهم را بر طرف سازد».

و هر چه دوست داری، دعا کن و بخواه که ان‌شاءالله بر آورده می‌شود.۲

علّامه شیخ محمود عراقی در کتاب «دارالسّلام» ـ که در آن جریان کسانی که به ملاقات و عرض سلام خدمت امام زمان(ع) تشرّف یافته‌اند، ذکر شده است، می‌نویسد: این عمل را خودم تجربه کرده و آثار عجیبی از آن مشاهده نموده‌ام، بعضی از علما از یاد دادن آن به نااهلان خودداری می‌کردند و از کارهایی بود که در گرفتاری‌های بزرگ آن را تجربه کرده بودند.۳

ایشان در «دارالسّلام» می‌فرماید: به نظر می‌رسد سورة «فتح» و «نصر» برای بعد از سورة «حمد» تعیین شده و فاضل معاصر آن را معیّن فرموده است و بعید نیست که انجام این عمل در نیمة شب معیّن شده باشد؛ چون راوی در آن وقت مأمور به انجام شده بود و اطلاقی در کلام نیست تا غیر آن وقت را هم شامل شود، لذا قدر متیقّن و آن وقت حتمی و یقینی همان نیمة شب است.

فاضل معاصر از قول کفعمی قبل از نماز و زیارت علاوه بر تعیین این دو سوره، غسل را نیز افزوده است، هر چند در کتاب «مصباح الزائر» سوره معیّن نشده است. بنابراین، آنچه از فرمایشات این بزرگواران ظاهر می‌شود این است که تعیین سوره‌ها و تعیین وقت گرچه اقوی نیست ولی به احتیاط نزدیک‌تر می‌باشد و انجام دادن غسل شرط نشده گرچه آن هم مطابق با احتیاط است.۴

ماهنامه موعود شماره ۱۰۲

پی‌نوشت‌ها:
۱٫ سورة قصص (۲۸)، آیة ۵٫
۲٫ مفاتیح الجنان، ص ۱۷۷؛ الکلم الطیّب، ص ۸۳٫
۳٫ التحفـ[ الرضویّـ[، ص ۱۳۴٫
۴٫ عراقی، دارالسّلام، ص ۱۹۷٫