۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر » سلامت و سبک زندگی اسلامی
ناباروری مردان در اثر استفاده طولانی مدت از شوینده‌ها

ناباروری مردان در اثر استفاده طولانی مدت از شوینده‌ها

یک متخصص بهداشت باروری گفت: در تحقیقات انجام شده روی مردانی که در معرض استفاده بیشتری از مواد شوینده قرار داشته‌اند، مشخص شده که این مواد در طولانی مدت باعث کوچک شدن بیضه‌ها و کاهش تحرک اسپرم و در نتیجه ناباروری آنان می‌شود. دکتر اعظم رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، درباره تأثیرات مواد شوینده […]

یک متخصص بهداشت باروری گفت: در تحقیقات انجام شده روی مردانی که در معرض استفاده بیشتری از مواد شوینده قرار داشته‌اند، مشخص شده که این مواد در طولانی مدت باعث کوچک شدن بیضه‌ها و کاهش تحرک اسپرم و در نتیجه ناباروری آنان می‌شود.
دکتر اعظم رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا، درباره تأثیرات مواد شوینده شیمیایی بر ناباروری اظهار داشت: ترکیبات موجود در شوینده‌ها خاصیت سمی زیادی ندارند، اما ممکن است در طولانی مدت باعث بروز بیماری‌هایی مانند انواع سرطان‌ها و اختلال در عملکرد هورمون‌ها ‌شوند.jews

تاثیرات مواد شوینده بر زنان ثابت نشده است
وی در پاسخ به این‌که آیا مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها تاثیری در ناباروری زنان دارند، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات کلی که در این زمینه انجام شده، شوینده‌ها باعث کاهش باروری در موش آزمایشگاهی می‌شوند، اما سند علمی که نشان‌دهنده این تأثیر بر زنان هم باشد در دست نیست و نیاز به مطالعات وسیع‌تری دارد.

جوسازی رسانه‌ها علیه شوینده‌ها
این متخصص بهداشت باروری ‏گفت: مواد شوینده را به عنوان یک عامل تأثیرگذار در ناباروری زنان نمی‌شناسیم و می‌توان گفت مطالبی که در رسانه‌ها و مقالات نوشته می‌شود تا حدودی تحت تأثیر جوسازی منفی نسبت به استفاده از این مواد است.

رحمانی درباره تأثیر استفاده از شوینده‌ها بر ناباروری مردان نیز گفت: در تحقیقات انجام شده روی مردانی که در معرض استفاده بیشتری از مواد شوینده قرار داشته‌اند، مشخص شده که این مواد که از طریق پوست جذب و وارد بدن می‌شوند در طولانی مدت باعث کوچک شدن بیضه‌ها و کاهش تحرک اسپرم و در نتیجه ناباروری آنان می‌شود.

فواید شوینده‌های گیاهی
وی درباره استفاده از شوینده‌های شیمیایی تاکید کرد: از آنجایی که این مواد به راحتی وارد بدن می‌شوند توصیه می‌کنیم از مواد شوینده‌ای که پایه گیاهی دارند، برای نظافت استفاده شوند.

 

برای مطالعه پیشنهاد می شود :

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.