۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر » حوزه ی دین و معرفت » گزارش تصویری
  • شناسه : 1187
  • 20 مرداد 1394 - 17:37
  • ارسال توسط :
تجمع با شکوه عزاداران امام صادق علیه السلام در محله ی مجیـدیه تهران + گزارش تصویری

تجمع با شکوه عزاداران امام صادق علیه السلام در محله ی مجیـدیه تهران + گزارش تصویری

به گزارش پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به نقل از وارث همزمان با سالروز شهادت رییس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام،مردم مومن و انقلابی محله ی مجیدیه تهران با برگزاری تجمع عزاداران و برپایی سوگواری و عزاداری در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام به […]

به گزارش پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به نقل از وارث همزمان با سالروز شهادت رییس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام،مردم مومن و انقلابی محله ی مجیدیه تهران با برگزاری تجمع عزاداران و برپایی سوگواری و عزاداری در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

در این مراسم که به همت مردم مومن و انقلابی محله ی مجیدیه و هیئت حضرت علمدار(ع) و برگزار شد حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین مداحی مدیر حوزه ی علوم و فنآوری اسلامی مبین با ترسیم دوران امامت امام صادق علیه السلام و اهمیت ویژه ی این دوران به دلیل زوال حکومت بنی امیه و روی کار آمدن بنی العباس ، مبارزه با استکبار و ظلم را یکی از کار ویژه های ائمه ی شیعه بر شمرده و گفت :

امام صادق علیه السلام همواره بعنوان امامی که پرچمدار علم و دانش بوده است معرفی شده در حالیکه یک بُعد برجسته ی شخصیت رهبری امام صادق علیه السلام مبارزه با ظلم و استکبار و ایجاد تشکیلات پنهانی سیاسی جهت تشـکیل حکـومت اسـلامی بوده اســــــت بوده است و شاید امروز از این بُعد شخصیت ایشان غافل بوده باشیم .

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت امام صادق علیه السلام افزود :

با این همه تبلیغات مخالف که از طرف بلندگوهای رژیم عباسی علیه خاندان پیامبر صورت میگرفت و با همه ی خفقانی که در دوران منصور دوانیقی ملعون در سرتاسر جامعه اسلامی بود ؛ امام صادق علیه السلام توانستند یک شبکه ی جامع پنهان سیاسی از خراسان تا شمال آفریقا تشکیل داده و به با ایجاد چنین شبکه ی بزرگی در اجتماع میلیونی مسلمانان در روز عرفه خود را بعنوان جانشین بلافصل پیامبر معرفی نموده و به نفی حکومت ظالم و جابر بنی العباس پرداختند .

مدیر حوزه ی علوم و فنآوری اسلامی مبین با اشاره به وضعیت فعلی جهان اسلام و وضعیت مسلمانان مظلوم یمن افزود :

همه ی ما شیعیان در مبارزه با ظلم و استکبار ستیزی باید با اقتدا به ائمه ی خود در هر اندازه ای که می توانیم از مسلمانان مظلوم در سرتاسر دنیا حمایت خود را بصورت علنی اعلام نماییم و امروز باید همه ی ما با قلم،زبان،مال و هرچه که بتوانیم به حمایت از برادرانمان در یمن که از ماه مبارک رمضان تا به امروز تحت شدیدترین محاصره های دشمن قرار گرفته اند ؛ بپردازیم .

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن و قرآئت بیانیه ، مردم با سر دادن شعار ” هیهات منّا الذله ” به حمایت از مسلمان مظلوم یمن پرداختند .

در پایان نیز شاعر و ذاکر اهل بیت حاج محمد کیخسروی و سایر ذاکرین اهل بیت به ذکر مصائب امام صادق علیه السلام پرداخته و مردم مومن و عزادار در رثای امام صادق علیه السلام اشک ریخته و به سر و سینه ی خود زدند .

شایان ذکر است :

امسال پنجمین سالی ست که این اجتماع عظیم به همت مردم خوب محله مجیدیه شهر تهران به صورت با شکوهی برگزار می گردد که در نوع خود جای تقدیر دارد .
اجر همه برگزارکنندگان این مراسم با شکوه با مادر سادات حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها

برای مطالعه پیشنهاد می شود :

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.