۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » سلامت و سبک زندگی اسلامی » سیاسی
مرگ ناگهانی ۱۲۰ هزار گوزن شمالی در قزاقستان

مرگ ناگهانی ۱۲۰ هزار گوزن شمالی در قزاقستان

پس از ماجرای یازده  سپتامبر و پخش پاکت های سیاه رخم در امریکا، موضوع تهدیدات بیولوژیک به طور جدی در راهبردهای نظامی وارد گردید است . در ده سال گذشته امریکا بیش از ۶۰ میلیون دلار به عنوان برنامه دفاع علیه تهدیدات بیولوژیک هزینه نموده است و رژیم صهیونیستی برنامه گسترده توسعه  سلاح های نامتعارف […]

پس از ماجرای یازده  سپتامبر و پخش پاکت های سیاه رخم در امریکا، موضوع تهدیدات بیولوژیک به طور جدی در راهبردهای نظامی وارد گردید است .

در ده سال گذشته امریکا بیش از ۶۰ میلیون دلار به عنوان برنامه دفاع علیه تهدیدات بیولوژیک هزینه نموده است و رژیم صهیونیستی برنامه گسترده توسعه  سلاح های نامتعارف و به خصوص سلاح های  شیمیایی و بیولوژیک و هسته ای رادیولوژیک خود را توسعه داده است و بر اساس گزارشات موثق در حال تهیه انواع عوامل شیمیایی و بیولوژیک جهت مقاصد نظامی و ترور شخصیت ها است .

عوامل بیولوژیک  دارای ویژگی ها  و مزایایی است که به شدت مورد توجه برخی کشورها و گروه های تروریستی قرار گرفته است که از جمله این موارد  آن  است که بسیار دشوار می توان به وجود و نوع این تهدیدات بیولوژیک پی برد

از جهت بررسی تهدیدات بیولوژیک پاسخ به این سوالات کلیدی چه عواملی و چه روشی و توسط چه کسی و در چه زمانی و چه مکانی استفاده خواهد شد را باید شناسایی و حدس زد که پاسخ هرکدام از سوالات فوق بسیار دشوار و پر از ابهام است زیرا مشخص نیست دشمن از چه عاملی استفاده خواهد کرد عوامل کلاسیک و یا نوین و یا دستکاری شدهاست.

پاسخ سایر سوالات هم در مورد همین ابهامات است
آسیب از طریق تهدیدات بیولوژیکی تاخیری است و زمانی از تهاجم و یا توسعه یک آسیب مطلع می گردیم که عامل بیولوژیک توسعه یافته و به منطقه گسترده ای از هدف آسیب رسانده است و با توجه به اینکه عامل زنده است در صورتی که کنترل صورت نگیرد عامل بیولوژیک به منطقه دیگر شیوع یافته و آسیب گسترده ای خواهد شد این ویژگی ها سبب گردیده است که دشمنان برای اهداف خود از عومل مختلف بیولوژیک مناسب هدف استفاده نمایید
شیوع انواع بیماری های مشکوک و متنوع انسانی در کشورهای آسیایی و ایران در سالهای گذشته و شیوع انواع بیماری های دام و طیور و گسترش آفات نباتی به مزارع و کشاورزی کشور را می توان به دید تردید به دشمنان نسبت داد.

همچنین با خبر شدیم در طی چند روز گذشته ۱۲۰ هزار رأس از گوزن های شمالی در منطقه قزاقستان به طور ناگهانی به کام مرگ کشیده شده اند و  با توجه به اینکه این نوع گوزن از گونه های نادر و در حال انقراض بوده اند که چند سالی تحت مراقبت های ویژه  به سر می بردند از این لحاظ دخالت عوامل طبیعی در این اتفاق بعید به نظر می رسد.

لازم به ذکر است که خبر این مرگ ناگهانی با سانسور شدید رسانه ای مواجه شد و حتی در خبرگزاری های روسیه و قزاقستان نیز به این خبر پرداخته نشد و دولتمردان در پاسخ به خبرگزاری های محلی علت این اتفاق را تغییرات آب و هوایی اعلام کردند.

با توجه به اینکه این گونه موارد که گونه هایی خاصی از حیوانات به طور ناگهانی با مرگ دسته جمعی روبه رو می شوند در چند سال اخیر روبه رو هستیم، پرداختن به این موضوع از دیدگاه بیولوژیک دور از ذهن به نظر نمی رسد.

در زیر می توان تصاویر این فاجعه را مشاهده کرد

موعود اینگونه اتفاقات را در سراسر دنیا با حساسیت ویژه ای پی گیری می کند

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.