۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر » سیاسی
سوریه؛ سرزمین ویران و ملت فراموش شده

سوریه؛ سرزمین ویران و ملت فراموش شده

کودکان زیادی در سوریه هستند که هر روز به دلیل استمرار این جنگ، رنج می برند اما دنیا آنان را نمی شناسد. نمایندگان اتحادیه اروپا که قرار است برای بررسی بحران مهاجران تشکیل جلسه دهند، باید بدانند اشخاصی که سوریه را ترک کردند این کار را بدون دلیل انجام نداده اند. وقتی دنیا جسد بی […]

کودکان زیادی در سوریه هستند که هر روز به دلیل استمرار این جنگ، رنج می برند اما دنیا آنان را نمی شناسد.
نمایندگان اتحادیه اروپا که قرار است برای بررسی بحران مهاجران تشکیل جلسه دهند، باید بدانند اشخاصی که سوریه را ترک کردند این کار را بدون دلیل انجام نداده اند.

وقتی دنیا جسد بی جان کودکی معصوم را در ساحل ترکیه مشاهده نمود آن وقت بود که دریافت وی “ایلان” کودک اهل “عین العرب” سوریه است.

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در دمشق در یادداشتی نوشت:
ایلان یکی از صدها کودک سوری پناهجو است که در ماه های اخیر حین سفر دریایی برای رسیدن به اروپا، میان خاورمیانه و شمال آفریقا غرق شدند.
کودکان زیادی مانند وی هستند که دنیا آنان را نمی شناسد، ولی هر روز در بخش های مختلف سوریه بر اثر حملات گروه های مسلح و تروریستی می میرند، جنگ در سوریه بیش از چهار سال ادامه دارد و متاسفانه راه حلی برای پایان آن در آینده نزدیک مشاهده نمی شود.
مردم راهی جز ترک خانه و یافتن مکانی امن در جایی دیگر ندارند.
شهرهای زیبا و تمیز سوریه که سرشار از زندگی بود به شهر ارواح تبدیل شده و به جای خیابان های زیبا، ویرانه های خانه ها در حمص، حلب و ریف دمشق باقی مانده است.
کودکان زیادی در سوریه هستند که هر روز به دلیل استمرار این جنگ، رنج می برند اما دنیا آنان را نمی شناسد.
نمایندگان اتحادیه اروپا که قرار است برای بررسی بحران مهاجران تشکیل جلسه دهند، باید بدانند اشخاصی که سوریه را ترک کردند این کار را بدون دلیل انجام نداده اند.
بیش از ۲۲۰ هزار سوری تا حالا کشته و بیش از ۱۲ میلیون نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند، چهار میلیون نفر نیز کشور را ترک کردند، هزاران نفر راهی سفرهای پرمخاطره دریایی شدند که برخی نجات یافتند و برخی دیگر به سرنوشت ایلان دچار شدند.
ماه گذشته اعضای کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر سوریه از خطوط نبرد در شرق حلب که در سیطره گروه های مخالف است، عبور کردند، کادرهای شجاع پزشکی با وجود کمبود امکانات به مجروحان و بیماران رسیدگی می کنند، نانوایی ها از هر گرم آرد برای پخت نان استفاده می کنند، وضع مردم بسیار ناگوار است.
سوریه با کمبود نیازهای اساسی برای بقا مانند آب، مسکن و برق مواجه است، موشک و گلوله از هر گوشه و کناری بر سر شهروندان می ریزد که زندگی و املاکشان را ویران می سازد، کارمندان سازمانهای انسان دوستانه هر روز به میلیون ها نفر که از مشکلات مختلف رنج می برند کمک می کنند، بشریت در سوریه برای ادامه بقا مبارزه می کند.
مناطقی هست که محاصره شده و نمی توان به داخل آن کمک ارسال  کرد، مناطقی هست که کودکان در آن به دنیا می آیند اما مادرانشان از بهداشت لازم بی بهره اند، در برخی از مناطق آب به طور عمد قطع می شود تا ابزاری در خدمت جنگ باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.