۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

همایش “بیوتروریسم و ضرورت احیای طب اسلامی”

همایش “بیوتروریسم و ضرورت احیای طب اسلامی”

بسم الله الرحمن الرحیم سومین همایش یکروزه بیوتروریسم و ضرورت احیای طب اسلامی با همت جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی و همکاری پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی عجل الله تعال فرجه الشریف در فرهنگسرای امام رضوان الله تعالی علیه با حضور متخصصین و کارشناسان حوزه سبک زندگی اسلامی  برگزار شد.در این همایش  استاد […]

بسم الله الرحمن الرحیم

سومین همایش یکروزه بیوتروریسم و ضرورت احیای طب اسلامی با همت جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی و همکاری پایگاه جامع اطلاع رسانی امام مهدی عجل الله تعال فرجه الشریف در فرهنگسرای امام رضوان الله تعالی علیه با حضور متخصصین و کارشناسان حوزه سبک زندگی اسلامی  برگزار شد.
در این همایش  استاد میرزائی از محققین حوزه سبک زندگی اسلامی  و دبیر همایش مقدمه ای پیرامون لزوم بازگشت به سبک زندگی اسلامی و ضرورت احیای طب ایرانی اسلامی با توجه به افزایش نگران کننده رشد بیماری های متعدد در کشور و کاهش حد سلامت در جامعه  ارائه نمودند.
ایشان ضمن تإکید بر لزوم بازگشت به کلام اهل بیت علیهم السلام در سبک زندگی اسلامی و اشاره به روز مباهله، روزی که حقانیت اهل بیت علیهم السلام بر همه آشکارا اثبات شد،‌ بروز مشکلات متعدد اقتصادی،‌اجتماعی ، دینی و سلامت را عدم پیروی  صحیح از یطهرکم تطهیرا دانستند. وی با اشاره به ابلاغیه سلامت کشور توسط مقام معظم رهبری  مبنی بر بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران و اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه عزم همگانی برای اجرای این ابلاغیه را لازم دانستند.
بعد از مقدمه ایشان استاد رجبی دوانی از اساتید برجسته تاریخ اسلام باعنوان “شکوه طب در اسلام” به ایراد سخنرانی پرداختند. نقش برجسته دانشمندان بزرگ مسلمان در ترویج سلامت و قدرت بالای ایشان در درمان بسیاری از بیماریها مورد تشریح استاد رجبی دوانی قرارگرفت.
بخشی از مستند چه می خوریم درباره افزایش آمار بیماریها و پروژه های جهانی امریکا جهت تقلیل جمعیت جهانی پخش و پس از آن دکتر طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی به ایراد سخنرانی پرداختند.
ایشان فرمودند : آمریکایی‌ها به طور شفاف گفته‌اند برای سلطه به کشورهای با فرهنگ باید روی غذا و داروهای تاثیر بگذارند؛ این به معنای بیوتروریسم علیه ملت‌ها است
طریقت‌منفرد با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال ۵۹ به هند اظهار داشت: ‌ایشان در آن سفر ملاحظه فرمودند که در دانشگا‌ه‌های هند طب قدیم مسلمانان به زبان فارسی تدریس می‌شود، پس از مراجعه به مسئولان وقت فرمودند تا به طور جدی به دنبال آن باشند تا طب سنتی‌ کشورمان احیاء شود  ولی به قول ایشان اقدامی صورت نگرفته است، در سال ۹۱ نیز، در سخنرانی که در مشهد مقدس داشتند فرمودند انرژی هسته‌ای مال آن‌ها بوده است که آن را گرفته و به خوبی از پس آن برآمدیم، دغدغه قلبی امروز من طب ایرانی اسلامی است که باید به آن بپردازیم
رئیس کمیسیون سلامت بسیج جامعه پزشکی افزود: در میان مدت هم باید آموزش علمی و عمیق طب ایرانی اسلامی را در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها به طور جدی پیگیری کنیم، زیرا امروز در این مقطعی که استکبار همه قدرت‌ خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران گذاشته است مهم‌ترین اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی در بخش سلامت که منجر به حفظ استقلال و کاهش وابستگی هزاران میلیارد صرفه‌جویی و کارآفرینی می‌شود پیگیری‌های منویات رهبری است که دستور اسلام و توصیه معصومین (ع) است.
 وی افزود: ما برای آموزش قطره‌ای از دریای بیکران ایرانی اسلامی به دلیل اینکه در کشور حق آموزش نداریم باید به کشورهای دیگر برویم، یکی از حکما به ارمنستان رفته و در آنجا دانشگاه ایرانی اسلامی را راه‌اندازی و از آن‌ها برای ایران نمایندگی گرفته است این دردناک است که نسبت به این ذخیره ارزشمند بی‌توجه باشیم.
بخش دوم همایش با سخنرانی استاد علی کرمی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا…(عج) و متخصص بیوتکنولوژی پزشکی . فوق تخصص مهندسی ژنتیک، بیولوژی مولکولی آغاز شد.
پرفسوردکتر کرمی که حدود ۳۰ سال است که در حوزه های تخصصی دانشگاهی خود ، در عرصه دفاع بیولوژیک،  بیوتروریسم و تهدیدهای نوین فعالیت می کند با ارائه اسناد و مدارکی نشان دادن که تهدیدات جان مستکبران علیه مسلمانان ومستضعفان، امروزه شکل جدیدی به خود گرفته است که در آن دشمنانِ انسان وادیان، از دانش و فناوری نوین علیه آنان استفاده می کنند. ایشان اشکال جدید تهدیدات را تحت عنوان «تهدیدات دانش مدار»، در چند گروه دسته بندی کردند :
-۱- تهدیدات فرهنگی؛
– ۲-تهدیدات سایبری؛
– ۳-تهدیدات اقتصادی؛
۴- تهدیدات سیاسی؛
– ۵-تهدیدات علمی و فنّی؛
– ۵-بیوتروریسم.
درتعریف ساده از بیوتروریسم،ایشان  ترور با استفاده از عوامل و سموم بیماری زا با منشأ زیستی را که با طبیعت و موجودات زنده در عرصه های انسان، دام، محصولات کشاورزی و هر چیزدیگری که با انسان ارتباط پیدا می کند را بیوتروریسم خواندند.
پرفسور کرمی با دفاع از طبّ اسلامی بیان کردند که بسیاری از عوامل بیولوژیکی که امروزه سبب ساز ساخت سلاح های بیولوژیکی شده است، پیش از این، توسط حکمای مسلمان و ایرانی قدیم، مورد بحث و مطالعه قرار گرفته بود و در دنیای امروز، با بی مهری نسبت به طبّ سنتی و کنار گذاشته شدن آن، این مطالعات مورد استفاده ی دشمنان اسلام قرار گرفته است. ایشان با معرفی کتاب «ذخیره ی خوارزمشاهی» اثر سید اسماعیل جرجانی، تاریخچه ی بیوتروریسم را به بیش از ۸۰۰ سال پیش بازگردند و حتّی عنوان کردند که شمشیر زهرآلود ابن ملجم مرادی برای قتل امیرمؤمنان علی(علیه السلام) نیز به نوعی، استفاده از سلاح بیولوژیکی قلمداد می شود. سخنران، زهری که امیرمؤمنان با آن به شهادت رسیدند «هند گیاه آلویش» خواندند.
آنگاه سخنران با استناد به عکس هاو مدارکی قدیمی به بیان تاریخچه ای کوتاه از بیوتروریسم پرداخت؛ برای مثال از شیوع ویروس سارس در چین و ژاپن، ایدز در شاخ افریقا و ترور ۵ نفر از مخالفان جنگ با عراق در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۸م. با نامه های آلوده به ویروس سیاه زخم نام برد.
بخش پایانی همایش با سخنرانی استاد حسین خیراندیش ادامه یافت. ایشان ضمن تإکید ویژه بر غذا درمانی و نه دارودرمانی اصلاح سبک زندگی را مهمترین عامل ارتقاء سلامت کشور و بازگشت کشور به سلامت دانستند. وی با نقد برخی از طبیبان طب سنتی ترویج غذا درمانی را مهمتر از تجویز دارو برشمردند و ادامه دادند: در طب مدرن مردم را وابسته به دارو.ها کرده اند و بالاخره این روند غلط باید شکسته شود. مردم باید بدنبال مطالبات خود باشند و مطالبات خود در حوزه سلامت را نیز به جد پیگیری کنند. ما ورود آحاد مردم برای بازگشت به سبک زندگی سالم را نیاز داریم و اطباء‌ و فعالین طب اسلامی باید آموزش عمومی طب اسلامی را برای همه مردم آغاز کنند.
ریاست مرکز تحقیقات حجامت شبکه های محازی را یکی از بهترین راههای ترویج طب اسلامی دانسته و فرمودند برای بسیاری از مشکلات در کشور کمپین و جنبش های متعددی تإسیس می شود اما برای طب اسلامی سنتی چنین اتفاقی نمی افتد. این نشانگر عدم آگاهی مردم است و تإسیس یک شبکه ماهواره ای با محوریت طب اسلامی سنتی نیز بسیار ضروری است.
این همایش بکروزه با رونمائی از سایت “جنبش مردمی احیای سبک زندگی اسلامی ” با آدرس jsabk.ir به پایان رسید.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.