۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اجتماعی » اخبار » اسلایدر » سلامت و سبک زندگی اسلامی
  • شناسه : 1410
  • 19 مهر 1394 - 20:02
  • ارسال توسط :
آموزش آداب تغذیه بر پایه طب اسلامی ضروری است

آموزش آداب تغذیه بر پایه طب اسلامی ضروری است

حسین خیراندیش، پدر طب سنتی اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه ۳ هزار مدل سم در آلمان تولید می شود و ما برای درمان بیماران شیمیایی در زمان جنگ جانبازان را به این کشور اعزام می کردیم، گفت: کشورهای غربی حافظ منافعشان در زمینه تولید دارو هستند و در این زمنیه می توان […]

حسین خیراندیش، پدر طب سنتی اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه ۳ هزار مدل سم در آلمان تولید می شود و ما برای درمان بیماران شیمیایی در زمان جنگ جانبازان را به این کشور اعزام می کردیم، گفت: کشورهای غربی حافظ منافعشان در زمینه تولید دارو هستند و در این زمنیه می توان به منافع ۴ میلیاردی آمریکایی ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه مطالب پوسیده غربی در دانشگاه های کشورمان در حال تدریس است، اظهار کرد: این علوم تحت عناوینی مانند روانشناسی، جامعه شناسی، مدیریت و غیره تدریس می شوند و بدون اینکه مطلع باشیم تمام اعتبارمان را در اختیار غربی ها قرار داده ایم.

خیراندیش با اشاره به مطلب بالا، افزود: به عنوان مثال فقط ۵ درصد اطلاعات مدیران کشورمان بر اساس اطلاعات مدیریت اسلامی است که این نامطلوب است و باید تأکید شود که بازگشت به سبک زندگی اسلامی ضروری است.

پدر طب سنتی اسلامی ضمن اشاره به اینکه با هوشیاری مردم توانسته ایم بهره خوبی از اسلام ببریم، ادامه داد: ادعای استقلال یک کشور بدون استقلال در زمینه طب امکان پذیر نیست و فایده ای ندارد.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن در زمینه کنترل جمعیت، تصریح کرد: رهبر انقلاب در این زمینه توصیه های مختلفی داشته اند اما تحقق این سخنان به طور کامل محقق نشد.

خیراندیش ضمن اشاره به اینکه اگر توپ و تانک را تبدیل به صنایع کشاورزی کنیم مشکل کمبود غذا در جهان حل خواهد شد، ادامه داد: سلامت انسان ها در گرو غذای سالم است و توسعه انسانی با معیار سلامتی بوجود خواهد آمد. تنهاانسان سالم می‌تواند از عقل خود به درستی استفاده کند و ضرب‌المثل «عقل سالم در بدن سالم است» بر همین اساس رواج یافته است.

آموزش آداب تغذیه بر پایه طب اسلامی ضروری است

وی گفت: اصلاح تغذیه مردم بخش مهم از توسعه و رشد طب سنتی است و باید آداب تغذیه بر پایه طب اسلامی به مردم آموزش داده شود و با این کار خیلی از بیماری‌ها قابل ‌پیشگیری است.

پدر طب سنتی اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان هم اکنون معادل ۲۰ کشور اروپایی است، بیان کرد: در گذشته کشورمان امپراتوری بود و همین موضوع موجب شد با دسترسی به منابع غنی زیستی و جغرافیایی انسان های بزرگی در زمینه علمی پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه از ۱۶۰۰ سال پیش کمپانی هند شرقی وارد کشورمان شد و در راستای براندازی طب ایرانی تلاش کرد، افزود: متأسفانه در سال ۱۹۱۴ پس از ۳۰۰ سال موفق به این امرشدند و ضرورت وجود دیپلمه پزشک را متوقف کردند. در تمام مرزهای کشورهای اسلامی نمایندگان انگلستان وجود دارند تا حافظ منافع آنان باشد که جای تأمل دارد.

پدر طب سنتی اسلامی با بیان اینکه در دوران قدیم هم بیوتروریسم وجود داشته است، اضافه کرد: برخی از امامان بزرگوار(ع) از طریق مسمومیت با سم به شهات رسیدند که بیانگر وجود بیوتروریسم است.

خیراندیش با اشاره به اینکه فقط ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش طب سنتی تخصیص داده می شود که خیلی ناچیز است، گفت: باید توجه داشت که با توجه به شرایط جامعه کنونی ۷۰ درصد نسخه های طب سنتی قابل اجرا نیست و باید حذف شود.

وی با اشاره به اینکه نان و روغن درسطح جامعه نقش استراتژیک دارد، بیان کرد: پروتئین های مصرفی در سطح جامعه باید اصلاح شود و گوشت مرغ باید سر سفره همه خانواده ها وجود داشته باشد.

پدر طب سنتی اسلامی با بیان اینکه پنجمین کنگره دوسالانه بین المللی طب سنتی در بوستن آمریکا برگزار شد، اظهار کرد: آمریکایی ها مبنای طب خودشان را بر طب سنتی گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد سهام کارخانه های داروسازی دنیا به صهیونیست ها تعلق دارد، ادامه داد: خرید دارو از کشورهای غربی به معنای حمایت از صهیونیست ها است.

حجامت ۱۲ میلیون ایرانی در سال ۹۳

خیراندیش با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲ میلیون ایرانی اقدام به حجامت کرده اند، گفت: حجامت گل طب سنتی است و خوشبختانه باید گفت که از طریق حجامت خیلی از بیماران حتی افراد شیمیایی درمان شده اند.

وی با تأکید براینکه باید کمپین هایی راه اندازی شود که مروج طب سنتی و سلامت جامعه باشد، بیان کرد: افراد خود می توانند به رشد این موضوع در بین جامعه موثر باشند.

پدر طب سنتی اسلامی با بیان اینکه متاسفانه اولین مقاله در مورد حجامت در پنجمین کنگره دوسالانه بین المللی طب سنتی در بوستن آمریکا ارائه شد، اظهار کرد: ۴۶ کارشناس بین المللی حجامت در دنیا شناسایی شده اند.

خیراندیش ضمن اشاره به اینکه برای توسعه طب سنتی با ۵ کشور از جمله هندوستان قرارداد همکاری امضا شده است، عنوان کرد: وقتی اراده سیاسی برای توسعه و رشد موضوعی وجود داشته باشد هدف و مقصد نزدیک خواهد شد لذا مسئولان ذیربط باید برای تحقق و نمود بیرونی طب سنتی اسلامی همکاری بیشتری داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از اینکه بیمارستان تخصصی طب سنتی اسلامی در کشورمان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: باید موضوعات پایان‌نامه‌های‌ دانشگاهی به سمت علمی کردن طب سنتی حرکت کند و به جای تعلیم دانشجویان متعدد در این زمینه به ایجاد تمرکز در بخش های مختلف طب سنتی پرداخته شود زیرا تربیت دکترهای متخصص در حوزه طب سنتی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای توسعه طب سنتی اسلامی در جامعه است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

برای مطالعه پیشنهاد می شود :

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.