۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » احادیث » ادعیه و زیارات » اسلایدر » زیارات » وبلاگستان
متن زیارتنامه حضرت علی اصغر علیه السلام

متن زیارتنامه حضرت علی اصغر علیه السلام

همانطور که شیخ مفید در الارشاد آورده و در زیارت ناحیه مقدسه {*} هم بدان اشاره شده است؛ایشان با این الفاظ زیارت می شوند : السَّلامُ عَلى عَبدِ اللّهِ بنِ الحُسَینِ الطِّفلِ الرَّضیعِ، المَرمِیِّ الصَّریعِ ، المُتَشَحِّطِ دَما ، المُصَعَّدِ دَمُهُ فِی السَّماءِ ، المَذبوحِ بِالسَّهمِ فی حِجرِ أبیهِ ، لَعَنَ اللّه ُ رامِیَهُ حَرمَلَهَ […]

همانطور که شیخ مفید در الارشاد آورده و در زیارت ناحیه مقدسه {*} هم بدان اشاره شده است؛ایشان با این الفاظ زیارت می شوند :

السَّلامُ عَلى عَبدِ اللّهِ بنِ الحُسَینِ الطِّفلِ الرَّضیعِ، المَرمِیِّ الصَّریعِ ، المُتَشَحِّطِ دَما ، المُصَعَّدِ دَمُهُ فِی السَّماءِ ، المَذبوحِ بِالسَّهمِ فی حِجرِ أبیهِ ، لَعَنَ اللّه ُ رامِیَهُ حَرمَلَهَ بنَ کاهِلٍ الأَسَدِیَّ وذَویهِ .

سلام بر عبداللّه بن الحسین، کودک شیرخواره تیر خورده ضربت خورده به خون تیپده که خونش به آسمان، پرتاب شد و در دامان پدرش، با تیر، سر بُریده شد! خدا لعنت کند حَرمَلَه بن کاهِل اسدى و همراهانش را که به او تیر زدند.aliasqar پی نوشت : در زیارت‌نامه امام حسین درباره علی اصغر علیه السلام که سید بن طاووس در الاقبال بالأعمال الحسنه جلد سوم صفحه ۷۰ آورده است نیز چنین می‌خوانیم:

«صَلّی الله عَلَیک وَعَلَیهِمْ وَعَلی وَلَدِک عَلی الاصْغَرِ الّذی‌ فُجِعْتَ بِهِ»؛

درود خدا بر تو و بر ایشان (شهیدان) و بر فرزندت علی اصغر که داغدار او شدی

 

{*}

در خصوص زیارت های امام حسین علیه السلام  دو زیارت هستند که به ناحیه مقدسه معروف هستند . یعنی اینکه از جانب (ناحیه)امام معصوم صادر شده اند .

الف : زیارت مشهور، که توسط یکی از نائبان خاص امام زمان(عج) به دست ما رسیده است.

این زیارت در منابع زیر آمده است: شیخ مفید (مزار، مخطوط)، المزار الکبیر، بحار الانوار، کتاب الدعا و الزیاره، رمز المصیبه، الصحیفه الهادیه، الصحیفه المهدویه، کلمه الامام المهدی علیه‌السلام.

ب : زیارت دیگر که به زیارت شهدا معروف است

زیارتی است که توسط شیخ محمد بن غالب اصفهانی در سال ۲۵۲ق به دست ابو منصور بن عبدالمنعم بن نعمان بغدادی رسیده است و در آن اسامی هشتاد نفر از یاران امام حسین و نام قاتلاشان آمده است. این زیارتنامه با توجه به تاریخ صدورش مربوط به امام هادی(ع) (شهادت ۲۵۴) یا امام حسن عسکری(ع) است و در آن تاریخ امام مهدی به دنیا نیامده بود، مگر اینکه در نقل تاریخ صدور روایت تصحیف صورت گرفته باشد. متن این زیارت در کتابهای: اقبال الاعمال، بحار الانوار،عوالم، ناسخ التواریخ، کتاب الدعا والزیاره، رمز المصیبه، انصار الحسین آمده است.   مطالب مرتبط :

متن زیارت حضرت علی اکبر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

برای مطالعه پیشنهاد می شود :

۳ دیدگاه

  1. سلام و ادب ، همسرم خانم صلاحی از ارادتمندان امام حسین (ع) و یک اربعین زیارت عاشورا خواندند و بعداز زیارت کربلا و نجف ، خیلی ناگهانی در شب شهادت امام رضا(ع) ما را به سوی خدا ترک کردند . از یک هفته قبل از این رحلت ، ایشان وصیت نامه ای عرفانی آماده کردند و تمامی اعضایشان را هدیه دادند . بسیار همسر مومنه و مادر نمونه ای بودند و تمامی اینها را از کنیزی در خانه ارباب امام حسین (ع) دارند . خدا تمامی رفتگان را ببخشد و بیامرزد و برای شادی روح تمامی مومنین و مومنات و همسر بنده فاتحه ای بخوانید . من این زیارت را از طرف ایشون و همه رفتگان علی الخصوص مومنین و مومنات خواندم .

  2. نوکر پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)

    سلام بزرگوار
    خداوند ،همسر عزیز و گرانقدر و مومنه شما رو قرین رحمت بی کرانش گرداند بحق محمد(ص) و آل محمد(ص)
    امروز که این پیام رو میزارم ،تاسوعای سال ۱۴۰۲ هست .
    از خدا میخوام به حق امام حسین (ع) و حضرت ابولفضل العباس(ع) و تمامی شهدای کربلا و اسرای کربلا و اهل بیت (ع) و آقا رسول الله(ص) و آقا امام زمان (ع) ،همه امت اسلام رو از شر فتنه و دشمنان جنی و انسی حفظ کنه و همه مسلمین و مومنین رو بیامرزه و همه ما رو با حضرت محمد(ص) و خاندان ایشان (ع) محشور بگرداند . الهی آمین یا رب العالمین

    اللهم صل علی نبینا محمد و آله مختلف الملوان و تعاقب العصران و کرالجدیدان و ستقبل فرقدان و بلغ روحه و ارواح اهل بیته منی تحیه و السلام❤️❤️❤️❤️❤️🌺🌺🌺🌺

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.