۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » معارف معاریف
استخاره ی منسوب به حضرت مهدی(عج)

استخاره ی منسوب به حضرت مهدی(عج)

از آن حضرت روایت شده که فرمود: در دو کاغذ می‏نویسی: خیره من‏ اللّه و رسوله لفلان بن فلان ،(اختیار خداوند و پیامبرش برای فلان پسر فلان ) و دریکی می‏نویسی: افعل (انجام بده ) و در دیگری می نویسی لاتفعل ( انجام نده ) . باید در اول هر کاغذ نوشته ی خیره من‏ […]

از آن حضرت روایت شده که فرمود: در دو کاغذ می‏نویسی: خیره من‏ اللّه و رسوله لفلان بن فلان ،(اختیار خداوند و پیامبرش برای فلان پسر فلان ) و دریکی می‏نویسی: افعل (انجام بده ) و در دیگری می نویسی لاتفعل ( انجام نده ) . باید در اول هر کاغذ نوشته ی خیره من‏ اللّه و رسوله لفلان بن فلان باشد و به جای فلان اول نام خود و به جای فلان دوم نام پدرت را می نویسی و اگر استخاره کننده زن باشد کلمه ی « ابن » در نوشته ی : خیره من‏ اللّه و رسوله لفلان بن فلان را
به « بنت » یعنی دختر تغییر می دهد. و به جای فلان اول نام خود و به جای فلان دوم نام پدرش را می نویسد.
سپس آنها را در دو گلوله گِلی قرار داده و در قدح آبی می‏اندازی، آنگاه وضو گرفته و دو رکعت نماز می‏گذاری، و پس از آن این دعا را می‏خوانی:

 

اَللَّهُمَّ اِنّی اَسْتَخیرُکَ خِیارَ مَنْ فَوَّضَ اِلَیْکَ اَمْرَهُ، وَاَسْلَمَ اِلَیْکَ نَفْسَهُ، وَ تَوَکَّلَ عَلَیْکَ فی اَمْرِهِ، وَاسْتَسْلَمَ بِکَ فیما نَزَلَ بِهِ اَمْرُهُ.
اَللَّهُمَّ خِرْلی، وَ لا تَخِرْ عَلَیَّ، وَ اَعِنّی وَ لاتُعِنْ عَلَیَّ، وَمَکِّنّی وَ لا تُمَکِّنْ مِنّی، وَاهْدِنی لِلْخَیْرِ، وَلاتُضِلَّنی، وَارْضِنی بِقَضائِکَ، وَ بارِکْ لی فی قَدَرِکَ، اِنَّکَ تَفْعَلُ ما تَشاءُ، وَ تُعْطی ما تُریدُ.
اَللَّهُمَّ اِنْ کانَتِ الْخِیَرَهُ لی فی اَمْری هذا، وَ هُوَ کَذا وَکَذا، فَمَکِّنّی مِنْهُ وَاَقْدِرْنی عَلَیْهِ، وَ امِرْنی بِفِعْلِهِ، وَ اَوْضِحْ لی طَریقَ الْهِدایَهِ اِلِیْهِ.
وَ اِنْ کانَ اللَّهُمَّ غَیْرَ ذلِکَ فَاصْرِفْهُ عَنّی اِلَی الَّذی هُوَ خَیْرٌ لی مِنْهُ، فَاِنَّکَ تَقْدِرُ وَ لا اَقْدِرُ، وَتَعْلَمُ وَ لا اَعْلَمُ، وَاَنْتَ عَلاَّمُ الْغُیُوبِ، یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.

 

ترجمه : پروردگارا! از تو طلب خیر می‏کنم، طلب خیر کسی که امورش را بتو واگذار کرده و در آنها بتو توکّل می‏کند، و در آنچه بر او وارد شده تسلیم تو می‏باشد.
خداوندا! برای من خیر را اختیار کن نه شر، و مرا یاری نما و از خودت دور نساز، و بمن قدرت عنایت فرما، و بسوی خیر هدایتم کن و گمراهم ننما، و نسبت به قضاو قدرت راضی نموده، و مقدّراتت را بر من مبارک گردان ،تو هر چه بخواهی انجام داده و آنچه را بخواهی عطا می‏فرمایی.
خداوندا! اگر خیر و صلاح من در این کار – که این چنین است – می‏باشد، مرا بر انجام آن یاری ده و قادرساز، و امر به انجام آن بنما، و راه هدایت را برایم تبیین فرما.
خدایا! و اگر غیر از این می‏باشد، توجّه مرا بسوی کاری که خیر من در آنست، معطوف کن، بدرستکه تو قادر بوده و من توانانیستم، و آگاه بوده و من آگاه نیستم، و تو دانای پنهانی‏ها هستی، ای مهربانترین مهربانان.

آنگاه سجده کرده و صدبار می‏گویی:

اَسْتَخیرُ اللَّهَ خِیَرَهً فی عافِیَهٍ مأئه مره.از خداوند طلب خیر همراه با سلامتی می‏کنم.

 

سپس سر برداشته در انتظار بیرون آمدن کاغذها از گلوله‏ های گِلی باش، هر کدام که بیرون آمد به مقتضایش عمل نما.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

برای مطالعه پیشنهاد می شود :

۱ دیدگاه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.