۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » فرهنگ،هنر و اندیشه
  • شناسه : 218
  • 30 اردیبهشت 1394 - 11:28
  • ارسال توسط :
انس بانوان با قرآن، جامعه را با قرآن مانوس می‌کند/ تقدیر صرف کافی نیست

انس بانوان با قرآن، جامعه را با قرآن مانوس می‌کند/ تقدیر صرف کافی نیست

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه انس بانوان، کل جامعه را با قرآن مانوس می‌کند، گفت: تجلیل صرف کافی نیست و باید راه کارهای عملی این نشست در اختیار نهادها قرار گیرد. ه گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس معصومه فرزانه مشاور امور بانوان سازمان اوقاف در ششمین همایش تجلیل از بانوان […]

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه انس بانوان، کل جامعه را با قرآن مانوس می‌کند، گفت: تجلیل صرف کافی نیست و باید راه کارهای عملی این نشست در اختیار نهادها قرار گیرد.

ه گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس معصومه فرزانه مشاور امور بانوان سازمان اوقاف در ششمین همایش تجلیل از بانوان قرآنی طی سخنانی با اشاره به اینکه ششمین دوره این همایش سه ویژگی و امتیاز متفاوت نسبت به سالهای گذشته دارد، گفت: برگزاری همایش امسال برای نخستین‌بار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود که براساس مکاتبه با کشورهای مختلف، پنجاه رزومه بانوان فعال قرآنی در سطح بین‌الملل برای ما ارسال شد و از این بین هفت نفر برای تجلیل انتخاب شدند. همچنبن کیفی شدن همایش و ارتقای سطح فعالیت‌های قرآنی بانوان دیگر ویژگی این برنامه است.

حضور هفت نفر از بانوان جانباز و یا خانواده شهید یمنی در همایش تجلیل از بانوان

وی با اشاره به حضور بانوانی از کشور یمن در همایش امسال گفت: حضور هفت نفر از بانوان کشور یمن که مورد هجوم دشمنان قرار گرفته‌اند و خود جانباز و یا خانواده شهید هستند ویژگی سوم این همایش است.

مانوس شدن بانوان با قرآن مانوس شدن کل جامعه را درپی دارد

در ادامه حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف طی سخنانی با اشاره به راه‌های افزایش انس با قرآن در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: اگر بانوان با قرآن انس یابند مشکلات بیشتری از جامعه حل می‌شود، چرا که زنان در خانواده مدیریت منزل را بر عهده دارند و ما اگر بتوانیم زنان را با قرآن مأنوس کنیم، خانواده‌ها نیز با قرآن انس پیدا می‌کنند و اگر خانواده قرآنی شد می‌تواند از نورانیت قرآن بهره‌مند شود. پس یکی از دستاوردهای این همایش می‌تواند پیدا کردن راهکار برای این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان قرآن زن را به عنوان ابزاری برای خویش قرار داده‌اند، گفت: امروز غرب از زن به عنوان یک ابزار استفاده کرده و با ترویج فرهنگ برهنگی و بی‌حجابی در مقابل قرآن و اسلام ایستاده است. وظیفه عالمان قرآن و اسلام این است که پرچم قرآن و اهل بیت(ع) را به دست بگیرند و در مقابل حرکت شوم غرب که زن را به عنوان ابزار  مورد تحقیر و توهین قرار داده بایستاند.

تقدیر صرف کافی نیست، راهکارهای نشست برای افزایش انس با قرآن را ارائه کنید

محمدی تجلیل و تقدیر را برای افزایش  انس با قرآن ناکافی دانست و گفت: تجلیل و تقدیر صرف از بانوان فعال قرآنی کافی نیست و باید راهکارهای عملیاتی این همایش در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) گفت: امام باقر از جدش رسول خدا(ص) روایت کرده که می‌فرمایند: ای گروه قاریان و حاملان قرآن از خدا بترسید، آیا آن مقدار که از قرآن یاد گرفتید تعلم داده‌اید؟ من و شما مورد سوال قرار می‌گیریم. از من سوال می‌شود که برای تبلیغ رسالتم که قرآن و اسلام بوده چه کرده‌ام و از شما نیز در مورد آنچه که از کتاب الهی و سنت من یاد می‌گیرید سوال می‌شود.

مبارزه با دشمن نیازمند اقدامات جهادی است

محمدی مبارزه با اقدامات دشمنان را نیازمند اقدامات جهادی دانست و گفت: امروز با مشاهده اقدامات دشمن در حوزه فرهنگ در میابیم که باید انتظار قرآن یعنی اقدام جهادی و نه اقدام معمول و متعارف را عملی کنیم. علما و مفسرین عالی مقام از جهاد کبیر به جهاد فرهنگی و قرآنی تعبیر کرده‌اند بنابراین قرآن از ما انتظار فعالیت فوق‌العاده و گسترده دارد.

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.