۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » فرهنگ،هنر و اندیشه
  • شناسه : 231
  • 30 اردیبهشت 1394 - 11:28
  • ارسال توسط :
برگزاری محفلی صمیمی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن

برگزاری محفلی صمیمی در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن

محفل قرآنی و صمیمانه در گوشه دیگر سالن اجلاس سران برگزار شده بود که توجه بسیاری از شرکت‌کنندگان و حاضران را به خود جلب کرد. چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته با تلاوتی با صدای «سید محمدجواد حسینی» قاری بین‌المللی کشورمان به پایان رسید. در این روز از رقابت‌ها، در گوشه‌ای دیگر از […]

محفل قرآنی و صمیمانه در گوشه دیگر سالن اجلاس سران برگزار شده بود که توجه بسیاری از شرکت‌کنندگان و حاضران را به خود جلب کرد.

چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته با تلاوتی با صدای «سید محمدجواد حسینی» قاری بین‌المللی کشورمان به پایان رسید.

در این روز از رقابت‌ها، در گوشه‌ای دیگر از سالن اجلاس سران محفل قرآنی صمیمانه‌ای برگزار شد که توجه بسیاری از شرکت‌کنندگان و سایر علاقه‌مندان به ساحت قرآن را به خود جلب کرد.

در این محفل کوچک اما صمیمانه اساتید کشورمان به همراه قاریان کشورهای مختلف دور یک میز جمع شده و به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند. یکی از حاضران در این جمع صمیمی حجت الاسلام «سید محمدجواد موسوی‌درچه‌ای» قاری بین‌المللی کشورمان بود بر همین اساس با وی گفت‌وگویی داشتیم تا نحوه تشکیل این جمع قرآنی را جویا شویم.

صمیمت شرکت‌کنندگان در مسابقات ستودنی است

حجت‌الاسلام درچه‌ای با اشاره به علاقه قاریان و حافظان کشورهای مختلف به ایران و ایرانیان، اظهار داشت: در این چند روزی که به سالن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم رفتم صمیمت و علاقه نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات بسیار محسوس بود.

وی با اشاره به سطح سی‌دومین دوره این مسابقات، اظهار داشت: امسال نمایندگانی از ۸۱ کشور جهان در این مسابقات حضور دارند به همین جهت شاید سطح بسیاری از آن‌ها در حد مطلوبی نباشد چرا که قرائت قرآن کریم در همه کشورها رواج نیافته است اما با این وجود اهمیت به قرآن در کشورهایی که به اسلام کم‌توجهی می‌شود، برای ما بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام موسوی درچه‌ای با بیان خاطره‌ای از حضورش در سالن مسابقات، گفت: چند روز قبل که به سالن مسابقات رفتم «فاضل عماره» نماینده سوئد در رشته قرائت سی‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از من خواست که در گوشه‌ای برایم قعاتی از قرآن که قرعه‌اش بود، تلاوت کند تا من اشتباهاتش را اصلاح کنم. به همین جهت به سالن پذیرایی رفتیم تا در آنجا قطعات مورد نظر را بخواند.

وی افزود: هنگام تلاوت قرآن، «محمدصالح احمد» نماینده کنیا در رشته قرائت این دوره از مسابقات هم به جمع ما پیوست و به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت؛ وی بسیار خوش برخورد بود و همواره از علاقه خود به ایران می‌گفت.

 قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه شب گذشته نیز من به همراه «محمود لطفی‌نیا» و «سید محمدجواد حسینی» به سالن پذیرایی رفتیم، خاطر نشان کرد: ما در سالن بودیم که قاری کنیایی هم با دیدن من به جمع ما پیوست و شروع به تلاوت قرآن کرد؛ پس از تلاوت وی «حسن دانش» نماینده کشورمان در این مسابقات و سایر افراد نیز دور ما جمع شدند.

 

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.