۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » احادیث » علائم ظهور » علائم غیر حتمی ظهور
  • شناسه : 600
  • 04 خرداد 1394 - 10:18
  • ارسال توسط :
قیام خراسانی

قیام خراسانی

در برخی از روایات «قیام خراسانی» به عنوان یکی از نشانه ‏های ظهور بیان شده است. اگر چه در این روایات به روشنی او معرفی نشده است؛ ولی برخی او را مردی از بنی‏تمیم دانسته‏اند. [۱] .اغلب روایاتی که نام او را برده‏اند، از خراسانی همراه سفیانی یاد کرده‏اند. امام صادق ‏علیه السلام فرمود: «خُرُوجُ […]

در برخی از روایات «قیام خراسانی» به عنوان یکی از نشانه ‏های ظهور بیان شده است. اگر چه در این روایات به روشنی او معرفی نشده است؛ ولی برخی او را مردی از بنی‏تمیم دانسته‏اند. [۱] .اغلب روایاتی که نام او را برده‏اند، از خراسانی همراه سفیانی یاد کرده‏اند. امام صادق ‏علیه السلام فرمود: «خُرُوجُ الثَّلاثَهِ الخُراسانی وَالسُّفیانی وَالیَمانی فِی سَنَهٍ واحِدَهٍ فِی شَهْرٍ واحِدٍ فی یَوْمٍ واحِدٍ وَلَیْسَ فیها رایَهٌ بِأَهْدَی مِنْ رایَهِالیَمانی یَهدِی إِلَی الْحَقِّ» [۲] ؛ «خروج خراسانی، سفیانی و یمانی در یک سال و یک ماه و یک روز تحقق می‏یابد و در بین آنها پرچمی هدایتگرتر از یمانی نیست که او به حق هدایت می‏کند».و در برخی روایات از خراسانی و سفیانی به دو اسب مسابقه تشبیه شده‏اند که خراسانی از مشرق و سفیانی از مغرب به طرف کوفه در حرکت‏اند. [۳] .البته روایتی نیز از خروج او به عنوان یکی از نشانه‏های حتمی قیام حضرت مهدی‏علیه السلام یاد شده که به جای خروج یمانی ذکر شده است. [۴] .

[۱] روزگار رهایی، ص ۱۰۴۳٫
[۲] کتاب الغیبه، ص ۴۴۶٫
[۳] الغیبه، ص ۲۵۹٫
[۴] ر.ک: همان، ص ۲۸۹، ح ۶٫

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

برای مطالعه پیشنهاد می شود :

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.