۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

  • شناسه : 314
  • 31 اردیبهشت 1394 - 21:33
  • ارسال توسط :
عبادت در غیبت افضل از عبادت در حال حضور است

عبادت در غیبت افضل از عبادت در حال حضور است

مگر همه سلمان یا ابوذر – رحمهماالله – مى شوند که با تمام بلاها، صبر کردند و یا مثل عمار که حتى حاضر به کشته شدن گردید؟ در مقاماتى که آنان بدان رسیدند بسته شده است . تمام دنیا و مافیها ارزش نماز یک شب سلمان – رحمه الله – را ندارد . روى پوست […]

مگر همه سلمان یا ابوذر – رحمهماالله – مى شوند که با تمام بلاها، صبر کردند و یا مثل عمار که حتى حاضر به کشته شدن گردید؟ در مقاماتى که آنان بدان رسیدند بسته شده است . تمام دنیا و مافیها ارزش نماز یک شب سلمان – رحمه الله – را ندارد . روى پوست گوسفندى مى نشست ، مصلاى عجیب و غریب داشت ، و در روایتى اثاثیه و لوازم منزلش را برشمرده : یک پوست ، یک کیسه آرد و …؛ ولى باز گریه مى کرده که فردا بارش سنگین است . (۱) سلمان چه مقامى داشت ، و ضد او، یعنى معاویه چه مقامى ؟

البته چه بسا از این که فرموده اند: عبادت در غیبت افضل از عبادت در حال حضور است بتوان استفاده کرد که مقامات بالاترى براى ما ممکن است !

مقصودم این است که اگر ما در زمان حضرت رسول – صلى الله علیه و آله و سلم – بودیم و مى دیدیم که در اطراف آن حضرت ، امثال سلمان هستند که داراى مقاماتى هستند، چه قدر به آن مقامات عالیه تشویق مى شدیم ؛ ولى کسى که آن ها را نمى بیند از تحصیل آن معذور است ؛ زیرا تردید براى او حاصل مى شود که آیا این گونه مقامات براى او حاصل مى شود یا خیر؟! اما ما نیز از کرامات علما عجایب و غرایبى دیده ایم که نمى شود بیان کرد و تعجب مى کردیم که چرا دیگران مى بینند و اسمش را هم نمى آورند؟!ولى نمى دانم چرا باز نسبت به تحصیل آن مقامات بى تفاوت هستیم ؟!
۱-براى اطلاع از شرح حال ، سیره و کلمات حضرت سلمان – رحمه الله ، ر.ک : بحارالانوار، ج ۲۲، ص ۳۵۵٫

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.