۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

  • شناسه : 339
  • 31 اردیبهشت 1394 - 22:08
  • ارسال توسط :
نظرات آقایان مراجع در خصوص استفاده از فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی تولید دشمن

نظرات آقایان مراجع در خصوص استفاده از فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی تولید دشمن

پاسخ هایی را که ملاحظه می فرمایید جواب های حضرات مراجع عظام تقلید در خصوص استفتائی است که از این ایشان در خصوص استفاده از شبکه های مجازی مانند فیس بوک و …به عنوان مدیر مسئول پایگاه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف داشتم .  نکته : ۱ – ناگفته پیداست این پاسخ ها […]

پاسخ هایی را که ملاحظه می فرمایید جواب های حضرات مراجع عظام تقلید در خصوص استفتائی است که از این ایشان در خصوص استفاده از شبکه های مجازی مانند فیس بوک و …به عنوان مدیر مسئول پایگاه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف داشتم . 

نکته :

۱ – ناگفته پیداست این پاسخ ها کلی بوده و می توان آنها را به سایر محصولات مشابه تعمیم داد.

۲ – کدام یک از ما می تواند ادعا کند که حضور ما در این سایت ها باعث تقویت مالی موسسین این سایت ها نیست ؟!

۳ – موسسین را بشناسیم !

 مقام معظم رهبری باسمه تعالیاستفاده از شبکه های اجتماعی مذکور اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد ، نشر اکاذیب و مطالب باطل ) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود و یا خلاف قوانین و مقررات جمهوری اسلامی باشد جایز نیست .
 آیت الله العظمی حسین مظاهری باسمه تعالی
” استفاده از هر سایتی که خلاف اخلاق و یا خلاف دین باشد و یا بدآموزی داشته باشد، حرام است و خطر آن زیاد است.”
 آیت الله العظمی مکارم شیرازی باسمه تعالی
” عضویت در شبکه و سایت مذکور جایز نیست و بر همه لازم است که قوانین نظام اسلامی را رعایت کنند.”
 آیت الله العظمی نوری همدانی باسمه تعالی
چنانچه فضای سایتهای مزبور موجب ترویج فساد باشد و یا اعانه ای به شرکتهای صهیونیستی باشد ،
ورود به آنها حرام می باشد.
 آیت الله العظمی علوی گرگانی باسمه تعالی
چنانچه فضاهای مجازی ذکر شده و امثال آن مستقیما از ناحیه اسرائیل و یا دشمنان اسلام نظارت و کنترل شده و موجب سرقت اطلاعات و یا مخدوش شدن امنیت خانوادگی و یا نظام اسلامی شود و یا
موجب تقویت مشرکین برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی استفاده شود، استفاده از این فضاها جایز نیست و با توجه به ایجاد فضاهای مجازی ملی و داخلی که موجب حفظ امنیت اطلاعات مردم و همچنین عدم سوء استفاده دشمنان دینی می شود توصیه اکید به تمام مردم خصوصا جوانان می گردد که از این نوع فضاهای مجازی استفاده شود و به بهانه های مختلف در دام دشمنان اسلام که قصد تحمیل افکار و مبارزه با اسلام را دارند نشوند .
 آیت الله العظمی گرامی باسمه تعالی
همانطور که حفظ و قرائت کتب ضلال برای غیر متخصصین حرام است، رجوع به اینگونه سایتها هم برای غیر متخصصین که خوف گمراهی در آنها می رود، حرام است.
والسلام
 آیت الله العظمی محقق کابلی باسمه تعالی
رسانه های دسته جمعی که امروزه جنبه عمومی پیدا نموده و هر کس به راحتی می تواند از آنها به نفع خود و اهداف خویش استفاده نمایید ـ همچنان که دشمنان معاند از این امکانات بهره می گیرند ـ اگر کسانی از مؤمنین بتوانند با عضویت در چنین مجامع به نشر معارف اهل بیت(ع) بپردازند و این فضای مجازی را وسیله تبلغ و ترویج اسلام بسازند، حضور و فعالیت مؤثر و به نفع اسلام، بلامانع است؛ ولی اگر احتمال فساد و تأثیر پذیری وجود داشته باشد حضور در چنین مجامع جواز ندارد.
همیشه در پناه خداوند مؤید باشید .

۱ دیدگاه

  1. قابل تامل است

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.