۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

  • شناسه : 591
  • 03 خرداد 1394 - 7:22
  • ارسال توسط :
هشدار بسیار مهم امام رضا علیه السلام

هشدار بسیار مهم امام رضا علیه السلام

«برخی از کسانی که مودّت و دوستی هشدار بسیار مهم امام رضا علیه السلامما اهل‏بیت را دستاویز ساخته ‏اند، زیان و فتنه‏ انگیزی‏شان بر شیعیان ما از دجّال بیشتر است». پرسیدند : ای فرزند رسول خدا! چرا فتنه‏ شان از دجّال بیشتر است؟ حضرت رضا علیه السلام فرمود : «زیرا با دشمنان ما مهر و […]

«برخی از کسانی که مودّت و دوستی هشدار بسیار مهم امام رضا علیه السلامما اهل‏بیت را دستاویز ساخته ‏اند، زیان و فتنه‏ انگیزی‏شان بر شیعیان ما از دجّال بیشتر است».
پرسیدند : ای فرزند رسول خدا! چرا فتنه‏ شان از دجّال بیشتر است؟
حضرت رضا علیه السلام فرمود : «زیرا با دشمنان ما مهر و مودّت می ‏ورزند و نسبت به دوستان ما دشمنی و عداوت می‏ نمایند. هرگاه چنین شد، حقّ و باطل به هم می ‏آمیزد و حقیقت مشتبه گردیده در نتیجه انسان مؤمن از منافق باز شناخته نمی ‏شود». [۲] .
[۱] دجّال از کلمه «دَجَلَ» مشتق شده است ؛ به معنای حق را به باطل آلودن، پوشاندن حق، خدعه و دروغ است. دجّال صفت مردی است که قبل از ظهور حضرت مهدی علیه السلام خروج می‏کند ؛ ولی آن حضرت فعالیتهای او را عقیم و توطئه ‏هایش را خنثی می‏سازد.
[۲] بحارالانوار، ج۷۵، ص۳۹۱، ح۱۱٫

برچسب ها

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.