۞ قال رسولُ اللّهِ :
أبْشِري يا فاطمةُ ، فإنّ المهديَّ منكِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله خطاب به دخترشان حضرت فاطمه فرمودند : بشارت باد تو را اى فاطمه كه مهدى از فرزندان توست.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » اسلایدر » حوزه ی دین و معرفت » گزارش تصویری
  • شناسه : 944
  • 23 خرداد 1394 - 21:18
  • ارسال توسط :
آل خلیفه؛ الگوی داعش در تخریب مساجد + عکس

آل خلیفه؛ الگوی داعش در تخریب مساجد + عکس

تکفیری‌های وابسته به رژیم آل خلیفه در حمله به مسجد جامع «الخیف» واقع در منطقه الدیر بحرین، با هتک حرمت کلام‌الله مجید، قرآن‌ها را پاره کردند و به مسجد آسیب زدند.اهالی روستای الدیر که برای اقامه نماز صبح به مسجد الخیف رفتند، با وضعیت ناگوار کتاب‌های قرآن و ادعیه پاره شده که در هر سو […]

تکفیری‌های وابسته به رژیم آل خلیفه در حمله به مسجد جامع «الخیف» واقع در منطقه الدیر بحرین، با هتک حرمت کلام‌الله مجید، قرآن‌ها را پاره کردند و به مسجد آسیب زدند.اهالی روستای الدیر که برای اقامه نماز صبح به مسجد الخیف رفتند، با وضعیت ناگوار کتاب‌های قرآن و ادعیه پاره شده که در هر سو پراکنده بودند، روبه رو شدند.

عاملان هتک حرمت به این مسجد با شکستن درب ورودی وارد مسجد شده بودند.
به گفته یکی از نمازگزاران، این مسجد فقط یک دوربین حفاظتی دارد که آن هم از کار افتاده است و مسؤولان باید چندین دستگاه دوربین را در داخل و خارج مسجد نصب کنند.

نگرانی شیعیان بحرین نسبت به تعرض به مساجد آن‌ها پس از دو حمله انتحاری توسط تروریست‌های داعش به مساجد شیعیان در القطیف و الدمام عربستان افزایش یافته به‌ویژه اینکه در بحرین رژیم آل خلیفه پیش از تروریست‌ها، اقدام به تخریب ۳۸ مسجد شیعیان کرده است.

کمیته‌های مردمی در بحرین از جمعه گذشته حفاظت از مساجد را در برابر هر گونه حمله احتمالی تروریست‌ها برعهده گرفتند ولی تعدادی از اعضای این کمیته‌ها توسط رژیم آل خلیفه احضار و بازجویی شدند.

شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادی‌های مذهبی دیده بان حقوق بشر بحرین با اشاره به اقدام مستقیم دولت بحرین در تخریب ۳۸ مسجد شیعیان این کشور در سال ۲۰۱۱ خاطرنشان کرد که این اقدام تشویقی برای گروه‌های تندرو از جمله داعش در خصوص انجام اقدامات مشابه بوده است.

وی گفت: دولت بحرین سنت زشت حمله، تخریب، سوزاندن و هدف قرار دادن مساجد و عبادتگاه‌ها را پایه ریزی کرد، در حالی که تاریخ شیعه و سنی بیانگر دور بودن آنان از اقدامات تندروی، افراطی‌گری و وحشی‌گری بوده است. بهترین شاهد این ادعا زندگی مسالمت آمیز شیعیان و سنی‌ها از دیرباز در منامه و احترام گذاشتن آنها به کلیساها، مساجد و عبادتگاه‌های ادیان مختلف بحرین است.

مسئول بخش آزادی های مذهبی دیده‌بان حقوق بشر بحرین افزود: ویژگی‌های روحی و روانی، طبیعت اجتماعی، وسعت دید فرهنگی و محیط تربیتی شهروندان بحرینی، آنان را از روی آوردن به اقدامات تروریستی، خشونت و جنایت علیه ادیان و اقوام مختلف بازمی‌دارد.

وی گفت: اندیشه‌های تکفیری، تهدیدات داعشی، فرهنگ سرکوب و تخریب مساجد و عبادتگاه‌ها درست از زمان تخریب ۳۸ مسجد شیعیان توسط دولت بحرین، در این کشور ریشه دوانده و رشد کرد.

سلمان تصریح کرد، بسیار طبیعی است که مردم هرگونه حمله جدید و تخریب مساجد ثبت شده در اداره اوقاف جعفری را ادامه رفتار زشت و مغایر با فرهنگ و آداب و رسومی بدانند که دولت بحرین سال ۲۰۱۱ با تخریب ۳۸ مسجد پایه گذاری کرد و «شریف بسیونی» رئیس کمیته ملی حقیقت یاب بحرین نیز آن را انتقام از یک طائفه مشخص دانست.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.